Fortfarande rykande ILO...

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
tole

Fortfarande rykande ILO...

Inlägg av tole »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej på er!
Är ny här inne och ny med att skruva moped, men jag försöker iaf..
Har ett problem med rykande av min Ilo-motor, jag har bytt packbox på transmissionssidan, bytt cylinderfotspackning,toppackning men den ryker som det värsta ångloket ändå. Har läst här inne och genom en kompis som frågat hur jag skall gå vidare och det som återstår nu är som jag tror?... att byta blockpackningen. Från vilket håll är det lättast att skruva isär den ifrån? magnetsidan eller från transmissions-sidan?
Det jag också testat är att om jag sprutar startgas vid cylinderfotens framkant så dör moppen eller går ned i varv, varvid jag tror att allt detta problem kan komma från denna blockpackning? :roll:
Skulle bli tacksam för tips här!
// T <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Öppnas endast från vänster sida! Byt packningen, eller börja med att dra åt skruvarna innanför svänghjulet. <!-- </EdIndex> --></div>
tole

Inlägg av tole »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för snabbt svar Conrad!
Jag har även känt på skruvarna bakom svänghjulet redan och de satt åtdragna, de som ja tyckte var märkligt var att godset i skruvarna var "blöta" att de inte kändes hårda?, gäller att ha rätt mejsel när dessa ska skruvas upp så man inte halkar o förstör skruvspåret.
Daxs sätta igång och skruva då!!!...
// T <!-- </EdIndex> --></div>
tole

Inlägg av tole »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sent inlägg/svar.... jag kan bara berätta att det var blockpackningen som var problemet!!!...så nu är detta löst angående blåröken som den "spydde" ur sig tidigare...nu är det rena fina avgaser som kommer ur röret... :P <!-- </EdIndex> --></div>
äckelpekkasin

Inlägg av äckelpekkasin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->"Rena och fina avgaser...." Det borde vara titeln på miljöpartiets valprogram :D .
Trevlig mopedrunda igår med pizza och allt.
Kom hit med monarpeden så bjuds det på kaffe lotsofcoffe . <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar