<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då mitt Raketarsle kastat in handuken i våras och tiden inte finns för att få den körbar så inpulshandlades en Puch Dakota häromdagen...
Körklar så när som på ett oumbärligt sadelöverdrag och jag är en lycklig mopedist igen!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fanken så snygg! Är det en 76:a el. en 77:a? Absolut perfekt åkmoppe om man har åkt raketarsle tidigare. Lite bekvämare, eller hur? Fattas bara DAKOTA-dekalerna på tanken! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej. En moppe av rätt modell. Snygg. Men om motorn är till moppen så är den 75 eller äldre. Kopplingskåpan är rakare på 76 års modell. Lite mer orginalpet : Ljusomkopplaren hör till en nyare Puch, avgasröret är bytt till annan modell och tankmattan är den nytillverkade som inte är sydd i kanterna som det ska vara. Dakotadekalerna till tanken kan du köpa av mig om du vill. 135 kr paret. Nytillverkade men i exakt rätt gjorda.
Maila isåfall på lasse@marbodal.nu
Ballt med orange fäll, det var ju så vi körde dem på 70 talet. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->oregonian_congratulations.gif Den såg riktigt fin ut trotts att det inte är en Crescent. Gillar tanklocksmuffen! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->"1972 testade tex Teknikens Värld sju av marknadens populäraste moppar. Det var Crescent SM-50, Tomos TS-50, Suzuki K-50-2, Rex Comet Cross, Zündapp KS-50,Mustang Cross Special och Puch Dakota. Det var en hård test. Varje moped skulle betygsättas på 18 punkter. Varje moped skulle köras runt, oavbrutet, på en crossbana i 6 timmar. Dakotan slog ut alla dom andra."