Ny medlem sen ett par minuter och tänkte hälsa på alla som redan skriver och läser på forumet

Aldrig sett forumet innan idag, då jag gjorde en smärre upptäckt.
Rotade lite i ladan som står bakom huset, där står sen ett par år en gammal båtmotor! Röd och har en vit bred rand på motorkåpan, okänt märke troligtvis 50talare.
Släpade ut åbäket med trycktank och allt (otroligt nog hela slangar från trycktanken!) och skulle se om den startade. Drog runt den ett par varv och konstaterade att nog fan snurrar det, växlarna fungerar (fram, neutral och back) så iväg och blanda ihop ett par liter soppa! Det är en 2taktare så blandade drygt 2% olja i 5 liter och tankade trycktanken.
Drar ett par drag bara så hostar den till, blir glad som fan och chokar lite till och drar som en tok, efter en minut ungefär så går den jämt på halvfart, låter grymt bra!
Iväg och hämta en hink stor nog att sänka ner den i och starta igen! Sagt och gjort, efter en stund är den klar att startas i vatten, primar den lite lätt då trycket i tanken försvunnit, drar ett par gånger och så startar den igen.
Bubblar och skvätter som bara den men blir inte nämnvärt kallare, ska skruva upp den senare idag och se om impellern fungerar och att den verkligen får något vatten att kyla med.
Ska senare lägga upp lite bilder i båtmotortråden jag hittade hit genom, eftersom det inte står något namn på den hoppas jag att någon här ska kunna hjälpa mig med den delen

Oj vad mycket text det blev

Lite info om mig då!
Jag bor i umeå, närmare bestämt västansjö. 17 år och kör moppe och hoj.
Har en mt5a från 92 och en honda nsr 125 från 92 den också.
Vet också vem rexxy är sedan tidigare från bla. mnf och hans hemsida