<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är ganska ny på det här med mopedrenoveringar men efter att ha renoverat upp min 15års moped, en Puch Nevada -82, så fick jag blodad tand..
Efter ett tips från mormor hittade jag följande objekt bakom hennes grannes ladugård intill en hög med järnskrot på väg till tippen..
Rätta mig gärna om jag har fel men visst finns det väl hopp om det här objektet?
Skulle tro att det är en Monarped M24 -56 -57 eller?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hopp? ja visst min monarped var inte ens lika kompl. när ja köpte den
och har kostat på den 500kr saknas bensinkran,drev/kedja,wire,lampor
så hopp finns de
Har du tänkt ut någon motor blir de en nsu? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, det lutar väl åt NSU:n.. Sitter och spanar runt för fullt just nu.. Det finns ju några på tradera o blocket men man vet ju inget om skicket så det är lite lurigt..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kör på.
Den är ju i ny skick.
Det som brukar vara klurigast att hitta är fälgar (iallafall att få folk att skicka). <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det låter positivt! Nu känner jag mig taggad att börja jakten på delar..
Så är det någon som har eller vet någon med lite prylar så får ni gärna höra av er..
Demmo skrev:Det låter positivt! Nu känner jag mig taggad att börja jakten på delar..
Så är det någon som har eller vet någon med lite prylar så får ni gärna höra av er..
/Anders
Skriv ner vad du söker.
Så håller jag koll efter det. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jätte snällt! Ja än så länge har jag inte hittat så mycket så det är allt som saknas på bilden.. Nä men till att börja med så är det ju motor, fälgar, handtag och sadel som är prio 1..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror det, men den kan ha sett lite annorlunda ut eftersom din är av tidigare årsmodell.
Exakt denna dekal satt i alla fall på Maraton mopeder 1961. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När det gäller dekaler, kolla med Stigges Reklam i Järvsö, dom tillverkar även på beställning om det behövs, ägaren själv är veteranmopedist <!-- </EdIndex> --></div>