Rekommenderad ljuddämpare till Flinta?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Matte

Rekommenderad ljuddämpare till Flinta?

Inlägg av Matte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej. Eftersom orginal-ljuddämparen tilll min Monarscoot tidigare har vandaliserats invändigt av någon ljudtörstande yngling (Mellanväggar samt insats är mer hål än metall) ska jag köpa en ny aftermarket-dämpare till moppen. :wtf:
Jag har sett att det finns några olika längder (540mm och 600mm bl.a.) och undrar vilka erfarenheter ni andra har?
Vilken "längd" fungerar bäst på en hemfilad och urpluggad Flinta? Avgasporten är inte höjd, utan bara breddad så det är ingen högvarvig setup jag är ute efter... Avgaskröken går inte korta speciellt mycket eftersom den löper under fotplattan...
Jag ska nog sikta på en trubbig dämpare eftersom min 64'a hade det orginal trots att cigarr-modellen egentligen är snyggare.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker du ska gå på 540mm, ser mycket bättre ut än ett lång Jamarcolsystem. Ett nytt och fräscht avgassystem andas bra så jag tror inte det blir några större skillnader med de olika systemen. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar