Golden Champ med EKF

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Blackline

Golden Champ med EKF

Inlägg av Blackline »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej allihopa här kommer lite bilder på mitt projekt, som jag håller
på med "när" man får tid över att meka.

Obs! Sista bilden är tagen med min mobil =suddig

Crescent Golden Champ 1255
Sachs EKF 4-vxl
Athena 80cc Cylinder (2strokeparts)
26mm Mikuni förgasare
Kokusan Tändsystem
Racepipa från ebay
:twisted:

Bild

Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fint bygge!

Men bakdrevet är lite väl stort för att åka fort? :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm .. blir EXAKT som min , men jag har lite svårt att välja styre , man sitter så högt så med ett lågt styre blir det jobbigt ..
Störande också att mina fina fotplattor inte får plats tack vare fuggen :cry:

Svårt att hitta drev , blir nog att köpa ett drevämne ifrån VRM , finns 30 kugg ... 15/30 <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är bra med rakt styre för fartvinden håller upp gubben :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ahh ... läste hans setup .. själv har man ju bara en 20mm förgasare :furious: :wink:

Conrad, jag kommer att ha den till Mellsta , ang knackningen så det var kopplingen som hade släppt . Pekka fixade det med några punktsvetsar ... Så dyker jag inte upp så står jag någonstans på vägen upp :UH:

Mvh Kenneth <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med risk att bli terrad av Tompa :D Den är jävligt fin slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Med risk att bli terrad av Tompa :D Den är jävligt fin slider_victory.gif
Hehe .. jo den var riktigt fin .. fn att man har en sån dussin moped , sett 2 st Golden med EKF gått på tradera senaste tiden. en begärde dom 27 för den andra 23 !!!!

Blackline en fråga: har du förstärkt din ram ? <!-- </EdIndex> --></div>
Blackline

Inlägg av Blackline »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej men jag har funderat över att förstärka ramen men inte gjort det. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

Blackline skrev:Nej men jag har funderat över att förstärka ramen men inte gjort det. :roll:
Det MÅSTE du göra .. jag han inte , första lilla test turen idag :oops: läcker nog redan
Bild

Ursäkta storleken , trodde inte att den skulle vara så stor (mobiltel bild) <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul att den kan va för stor ibland också slider_anon.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Blackline

Inlägg av Blackline »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men har du använt främre motorfästet där orginalmotorns cylinder sitter fast ser inte ut så på bilden?! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur långt tar du dig på den tanken 7 kilometer? :mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

Blackline skrev:Men har du använt främre motorfästet där orginalmotorns cylinder sitter fast ser inte ut så på bilden?!
Nej , skulle bara ut på en liten testtur (1 km).. den ska förstärkas och fästas även där fram , tänkte att lacken går åt h-vete där iallafall
Den gick iallafall som fn .. ska dock ha ett större munstycke .. med choke gick den bäst <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En sån skönhet, vill ha! <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gasres? 8) 8) hihi Väldigt fin :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar