Ställbart på Pallas?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
frippegubben
Kontakt:

Ställbart på Pallas?

Inlägg av frippegubben »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nånstans läste jag att det inte var nån idé med ställbart munstycke på Pallas pga nåt med förgasarns konstruktion. Stämmer det?
Min ILO fyrtaktar nåt fruktansvärt efter att jag pillat med tändsystemet och jag funderar på att beställa ett ställbart, men inte om det ändå inte funkar... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har det blivit fel på ditt munstycke när du pillat med tändningen?

Om nån säljer ställbara munstycken till pallas så borde dom väl funka <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
frippegubben
Kontakt:

Inlägg av frippegubben »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej, men den tände riktigt dåligt förut och nu är gnistan bättre men då har den börjat fyrtakta istället. Jag bytte brytare och konding mot en sk Pink Atom tändmodul och fick mycket bättre gnista. Men tyvärr funkade inte min tändinställningslampa så jag vet inte exakt var tändpunkten hamnade. Men med ett ställbart borde man åtminstone kunna få till några km/h till (och det kan behövas). :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
äckelpekkasin

Inlägg av äckelpekkasin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har ställbart på min senior med Pallasförknasare och det funkar iallafall klockrent. <!-- </EdIndex> --></div>
Levve

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vore jag i ditt läge , skulle jag se till att tändningen var 100 innan jag försökte trixa med bränslet.... Då vet man ju att man kan utesluta detta. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar