<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Funderar på att stoppa på en 3 växlad zundapp motor på min 2000. Någon som vet hur det passar med fästen eller om det är mkt arbete med att få dit? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är moppen i fint skick bör du nog behålla originalmotorn, börjar bli ont om fina sådana moppar nu <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Joakim skrev:Funderar på att stoppa på en 3 växlad zundapp motor på min 2000. Någon som vet hur det passar med fästen eller om det är mkt arbete med att få dit?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en 3 växlad zundapp motor liggandes som det är ganska bra ös i. Fick för mig att jag inte får den farten i sachsmotorn? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du kan få en sachs att gå minst lika bra som en Zündapp, dock finns det ju inte lika bra köpetrim till Sachs som till Zündapp. Så lika enkelt är det inte. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Okej jag ska pröva med lite saker först innan jag gör ett ingrepp och byter motor =) Kanske räcker med ny 60 cylinder, krök, förgasare? Vore gott att slippa tramapa över allt =) <!-- </EdIndex> --></div>