<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en fråga om hur ni gör för att montera kolvbultsclipsen (kolvbultslåsningen).
Förr fanns de ju med 2 utstick som man bara nöp ihop med en tång och så satt clipset där det skulle.
Numera är det bara ett utstick och det är när jag ska montera dessa jag tycker det är minst sagt lite besvärligt. Antingen går det jättebra eller så trilskas de så man kan bli tokig.
När jag monterar dessa så trycker jag in slutet på clipset och vrider sen in det så brukar det sitta på plats men finns det någon annan teknik då de trilskas?
Vad säger ni som har större erfarenhet? <!-- </EdIndex> --></div>
Montering av kolvbultsclips
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sura , blir det topspeed i morgon med 1209:an ? <!-- </EdIndex> --></div>
Javisst ... eller så kan man varva som folk i allmänhetSura skrev:Sen gäller det att den pinnen som är inåt mot centrum på kolvbulten står lodrätt, för att undvika att den flexxar vid upp/ner rörelse och lossnar

Sura , blir det topspeed i morgon med 1209:an ? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nix !
Den blev lite lessen i bakdelen när jag järnade på lite i Borlänge....
Från kupolen mot Mellsta så höll jag 90+ i vänsterfilen och höll i ända in i en rondell där jag bromsade hårt och bröt ner den.
Då funderade jag på om det var första halkan som slog till....
Det blidde lite sladdrigt i bakhjulet och det försvann lite ekrar
Så det blev till att damma av räsern igen. <!-- </EdIndex> --></div>
Den blev lite lessen i bakdelen när jag järnade på lite i Borlänge....
Från kupolen mot Mellsta så höll jag 90+ i vänsterfilen och höll i ända in i en rondell där jag bromsade hårt och bröt ner den.
Då funderade jag på om det var första halkan som slog till....
Det blidde lite sladdrigt i bakhjulet och det försvann lite ekrar

Så det blev till att damma av räsern igen. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)