Motorn gick som en klocka tills jag överhettade den vid en långtur som massakrerade den gamla topplockspackningen. Efter byte gick den som ett skott igen men började efter x antal mil att hosta och gick inte upp i varv vid full gas längre för att till sist helt tappa orken och inte ens vilja starta.
Har rengjort förgasaren o bränslefilter, bytt tändstift, kolvringar, packningar till cylinder o topp, sotat avgassystemet. Har även bytt olja (förmodligen var det låg oljenivå som överhettade motorn då de första problemen uppstod) Ingenting verkar hjälpa !
Kan fortfarande få igång den, går fint på tomgång men vid gaspådrag hostar den och blir svagare och svagare för att sedan dö.
Märker att den reagerar på om det är fuktigt i luften eller har regnat - svårstartad och ännu tröttare.
Efter en stunds körning är tändstiftet märkbart svart och fuktigt av bensin, kör med tvåprocentig blandning.
Är det någon som har något tips på vad det kan vara för problem ?
Har läst lite på forumet om att kolla brytarspettsarna. Men undrar hur man gör för att rengöra dessa skall man fila upp ytorna försiktigt ?
Har läst i vissa spalter om ett fenomen som kallas ånglås - Vad innebär det ?
Byte av packboxar verkar vara en allmän grej att byta - Var får jag tag på sådana och hur vet jag att de passar till min Flintamotor ?