Kopplingsfjädrar på kjtools

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
NRoos

Kopplingsfjädrar på kjtools

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej! Undrar om dom här kopplingsfjädrarna som finns på kjtools är hårdare än original eller är det kanske original fjädrar?
Jag har redan halvsats men funderar på en helsats eller är det inte lönt?

Undrar också om det är så att lamellerna blir skit efter 100mil.
Motorn är lite trimmad. Det är bla 70cc minitherm, Mikuni 22mm ,svarvad 50cc topp portad ( väldigt lite ) samt så är det en ombyggd furia pipa om jag förstod det rätt men jag tänker sätta på jamarcol systemet.

Slirar som bara den på kopplingen och så blir den slö då man håller full gas, den rycker till lite grann och lite nu och då så tvär-slirar den på kopplingen om jag fattar det rätt. Jag kan ingenting om zündapp men nån dag ska man väl lära sig.

Tacksam för svar :D <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lättast att maila dit och fråga ...
NRoos skrev:Jag kan ingenting om zündapp men nån dag ska man väl lära sig.
Varför ?? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är väl bra och ha lite allmänt kunnande :D <!-- </EdIndex> --></div>
427cu

Re: Kopplingsfjädrar på kjtools

Inlägg av 427cu »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NRoos skrev:Hej! Undrar om dom här kopplingsfjädrarna som finns på kjtools är hårdare än original eller är det kanske original fjädrar?
Jag har redan halvsats men funderar på en helsats eller är det inte lönt?

Undrar också om det är så att lamellerna blir skit efter 100mil.
Motorn är lite trimmad. Det är bla 70cc minitherm, Mikuni 22mm ,svarvad 50cc topp portad ( väldigt lite ) samt så är det en ombyggd furia pipa om jag förstod det rätt men jag tänker sätta på jamarcol systemet.

Slirar som bara den på kopplingen och så blir den slö då man håller full gas, den rycker till lite grann och lite nu och då så tvär-slirar den på kopplingen om jag fattar det rätt. Jag kan ingenting om zündapp men nån dag ska man väl lära sig.

Tacksam för svar :D
Hej!

Fjädrarna är hårdare. Du märker även skillnad i kopplingshandtaget. ( Gardell och Levengood klarar ex inte att frikoppla) Jag har dem på 2 av mopparna. En med portat athena och den andra med YZ cylinder och fjädrarna/lameller pallar för de cylindrarna iaf. Kör även med rakskuret. mvh 427cu <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du fullsats eller halv? <!-- </EdIndex> --></div>
427cu

Inlägg av 427cu »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NRoos skrev:Har du fullsats eller halv?
Alla är hårda.

Hört att en del tar varannan fjäder från KS125 så blir det en fin koppling. Har ej provat det själv dock.

mvh
427cu <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar