<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Undrar om det brukar sitta några sådana eller om den helt enkelt brukar vara "stumt" monterad mot ramen på mopeder som har den motorn.
Någon som råkar ha en moped med flintamotor som kan berätta hur den sitter fast?
Motorn jag har ska monteras på en annan ram än orginal därav frågan.
mvh <!-- </EdIndex> --></div>
motorbussningar husqvarna flinta
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
, då jag är lite osäker om det finns nån invalidmoppe med variant på upphängningen. Men jag kan inte minnas att jag sett nån annan variant än just "Stum". <!-- </EdIndex> --></div>
La in en liten brasklappbryggaren skrev:"i regel", nu blev jag nyfiken, finns det någon annan konstruktion på flintan vad gäller motorfästen? Jag trodde alla hva mopedmotorer var stumt monterade i ramen.Norman skrev:Flintamotorn är i regel stumt monterad i ramen.

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jodå, invalid med gummiupphängd flinta är helt rätt uppfattat. NMV Shopper har ju först en ram som agerar som både svingfäste och motorfäste, denna ram är sedan upphängd i huvudramen med 2gummibussningar som i längsled hamnar mellan motor och bakhjul och sedan en kudda framför motorn. Så du är inte helt ute och cyklar <!-- </EdIndex> --></div>Norman skrev:La in en liten brasklappbryggaren skrev:"i regel", nu blev jag nyfiken, finns det någon annan konstruktion på flintan vad gäller motorfästen? Jag trodde alla hva mopedmotorer var stumt monterade i ramen.Norman skrev:Flintamotorn är i regel stumt monterad i ramen., då jag är lite osäker om det finns nån invalidmoppe med variant på upphängningen. Men jag kan inte minnas att jag sett nån annan variant än just "Stum".
Har inte vettet att sluta med moppar.