motorbussningar husqvarna flinta

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
vin-Tage

motorbussningar husqvarna flinta

Inlägg av vin-Tage »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Undrar om det brukar sitta några sådana eller om den helt enkelt brukar vara "stumt" monterad mot ramen på mopeder som har den motorn.

Någon som råkar ha en moped med flintamotor som kan berätta hur den sitter fast?

Motorn jag har ska monteras på en annan ram än orginal därav frågan.

mvh <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Flintamotorn är i regel stumt monterad i ramen. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Norman skrev:Flintamotorn är i regel stumt monterad i ramen.
"i regel", nu blev jag nyfiken, finns det någon annan konstruktion på flintan vad gäller motorfästen? Jag trodde alla hva mopedmotorer var stumt monterade i ramen. :?: <!-- </EdIndex> --></div>
vin-Tage

Inlägg av vin-Tage »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra bra, då blir det förmodligen stumt monterat med nya fästen. Om nu ingen har någon klurig ide att få dit något gummiaktigt mellan?
Hålen i motorn är för 8mm skruvar.

mvh <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

bryggaren skrev:
"i regel", nu blev jag nyfiken, finns det någon annan konstruktion på flintan vad gäller motorfästen? Jag trodde alla hva mopedmotorer var stumt monterade i ramen. :?:
La in en liten brasklapp :whistle2: , då jag är lite osäker om det finns nån invalidmoppe med variant på upphängningen. Men jag kan inte minnas att jag sett nån annan variant än just "Stum". <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->OK, det är lugnt. Gummiupphängda motorfästen måste vara en efterhandskonstruktion om man inte får maskinen att gå bra från början.

(Menat som pik till tyskmotortillverkarfantaster på detta forum) :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

Norman skrev:
bryggaren skrev:
"i regel", nu blev jag nyfiken, finns det någon annan konstruktion på flintan vad gäller motorfästen? Jag trodde alla hva mopedmotorer var stumt monterade i ramen. :?:
La in en liten brasklapp :whistle2: , då jag är lite osäker om det finns nån invalidmoppe med variant på upphängningen. Men jag kan inte minnas att jag sett nån annan variant än just "Stum".
Jodå, invalid med gummiupphängd flinta är helt rätt uppfattat. NMV Shopper har ju först en ram som agerar som både svingfäste och motorfäste, denna ram är sedan upphängd i huvudramen med 2gummibussningar som i längsled hamnar mellan motor och bakhjul och sedan en kudda framför motorn. Så du är inte helt ute och cyklar <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Skriv svar