

Det finns en bokstav stansad på cylindern, osäker på om det är det på päroncylindrarna, annars mäter du den gamla kolven med ett bra skjutmått.Lasse väss skrev:Forsgren skrev:Kolla även vad som står på cylindern ifall nån klåpare satt i fel stl.A-ha !! Det lät som en bra idè
Detta är till en cylle från 1960
2,6 DIN motor, det verkar ju inte finnas så många kolvar att tillgå
Hmm..........
http://rosebackenscykelomotor.se/Lasse väss skrev:Kanon !!! Tack för den sidan Jonsa
Vem/vad är Rösebäcken då
Skjutmått, Nja, T.ex en A-kolv är 38,965 en B är 38,970.jonsa99 skrev: Det finns en bokstav stansad på cylindern, osäker på om det är det på päroncylindrarna, annars mäter du den gamla kolven med ett bra skjutmått.
Mickrometer har jagHasse skrev:Skjutmått, Nja, T.ex en A-kolv är 38,965 en B är 38,970.jonsa99 skrev: Det finns en bokstav stansad på cylindern, osäker på om det är det på päroncylindrarna, annars mäter du den gamla kolven med ett bra skjutmått.
Om du har korta vevstaken så har KJ C-klassade GOL kolvar.
Sen kan man ju naturligtvis köpa billigare dyngkolvar också till den
korta staken.
Om det är en -70 motor eller nyare eller om du har bytt till den långa
staken så finns det olika klassningar att köpa.
Om loppet är slitet så kan du nog gå upp en eller två klasser.