Kåpskruven till motorkåpan på Monarkscoot
Kåpskruven till motorkåpan på Monarkscoot
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej på er alla.
Som många av er redan vet så nytillverkar jag reservdelar till div veteranmopeder.
Jag har fått frågan från många om jag inte kan tillverka skruven till motorkåpan på Monarkscootern, och visst skulle jag väl kunna göra det.
Men jag vet inte exakt hur orginalskruver ser ut.
Nu är det så att jag är mycket noga med att mina saker ska vara så lika orginalet som det bara är möjligt.
Finns det någon som vet och kan hjälpa mig med det rätta utseendet, skicka en skiss eller kanske "Låna ut" en orginalskruv.
Naturligtvis så fixar jag något som tack för hjälpen.
Jag vet att det är många som skulle bli mycket glada om de fick en skruv som liknar orginalet till sina Moarkscootrar
Mvh / Svenne "SIMTUS" <!-- </EdIndex> --></div>
Som många av er redan vet så nytillverkar jag reservdelar till div veteranmopeder.
Jag har fått frågan från många om jag inte kan tillverka skruven till motorkåpan på Monarkscootern, och visst skulle jag väl kunna göra det.
Men jag vet inte exakt hur orginalskruver ser ut.
Nu är det så att jag är mycket noga med att mina saker ska vara så lika orginalet som det bara är möjligt.
Finns det någon som vet och kan hjälpa mig med det rätta utseendet, skicka en skiss eller kanske "Låna ut" en orginalskruv.
Naturligtvis så fixar jag något som tack för hjälpen.
Jag vet att det är många som skulle bli mycket glada om de fick en skruv som liknar orginalet till sina Moarkscootrar
Mvh / Svenne "SIMTUS" <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har sett i reservdelskatalogerna för att få ett hum om hur den här eftersökta skruven egentligen ska se ut men de bilder som visas ger inte så mycket till ledtråd.
Har ett objekt som ska renoveras så småningom och där finns det en skruv men om det är en originalskruv det vete......?
Tog några bilder av skruven men min kamera gillar tydligen inte närbilder så de blir väldigt suddiga och fick inte ens in dem i datorn.
Om ingen annan ordnat någon bild eller har beskrivit skruven ska jag försöka senare ikväll om jag hinner med att få in någon "bild".
Skruvskallen är 24 mm i diameter med lettrad sida och cirka 40 mm lång, M5 - M6 gäng, kan det vara en sån??
Är det rätt modell så får du naturligtvis låna den av mig. <!-- </EdIndex> --></div>
Har ett objekt som ska renoveras så småningom och där finns det en skruv men om det är en originalskruv det vete......?
Tog några bilder av skruven men min kamera gillar tydligen inte närbilder så de blir väldigt suddiga och fick inte ens in dem i datorn.
Om ingen annan ordnat någon bild eller har beskrivit skruven ska jag försöka senare ikväll om jag hinner med att få in någon "bild".
Skruvskallen är 24 mm i diameter med lettrad sida och cirka 40 mm lång, M5 - M6 gäng, kan det vara en sån??
Är det rätt modell så får du naturligtvis låna den av mig. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
jo det sitter en bricka på insidan,jag har ju skruven sitter på min monarscoot. <!-- </EdIndex> --></div>simtus skrev:Diametern på skallen kan nog stämma och längden också.
Men gängan ska enl uppgifter som jag fått vara M8.
Sedan ska det vara en speciell bricka som ska ligga i hålet som finns i kåpan, hålets diameter är visst c:a 20mm.
Letar efter Mustang anaconda, , cross, , cross b och cross special och TT!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lyckas inte få upp några bilder då kamerasladden krånglar. Verkar ha kontaktproblem mellan kameran och datorn.
Jag har ju inte brickan men skruven kan du få låna på vinst och förlust om det kanske är fel skruv.
Om du inte lånat av någon med både bricka och skruv så får du meddela så skickar jag ned skruven.
Själv är jag ju intresserad av brickan tills dess man får tid att ta itu med monarscootern. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag har ju inte brickan men skruven kan du få låna på vinst och förlust om det kanske är fel skruv.
Om du inte lånat av någon med både bricka och skruv så får du meddela så skickar jag ned skruven.
Själv är jag ju intresserad av brickan tills dess man får tid att ta itu med monarscootern. <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sätt in minneskortet i datorn så får du upp bilderna, men jag tror att det är bäst för tillverkningen om någon kan låna ut skruven till Simtus. <!-- </EdIndex> --></div>NV skrev:Lyckas inte få upp några bilder då kamerasladden krånglar. Verkar ha kontaktproblem mellan kameran och datorn.
Själv är jag ju intresserad av brickan tills dess man får tid att ta itu med monarscootern.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-