Oljud från motorn

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Pop

Oljud från motorn

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej, jag har lite frågor om oljud som kommer från min motor, har försökt lokalisera ljudet men inte hittat något.

när mankör så viner det som ett laget har gått, men när man kopplar ur så slutar det vina, även när man har fart, viner bara när man kör och på både 1 och 2an. och inte på tomgång.

vad kan vara felet? det är en två växlar Z50 puch motor... vet att det inte är omtyckt märke, men uppbyggnaden på motorer skiljer sig inte alls mycket från 2 växlade sach motorn <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lagret till kopplingens dragbult? <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Okej. Tack för svaret. Ska på motorn igen och undersöka! Förmodligen för hårt inkörd <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Alla Puchar jag kört (2st) har haft det där ljudet i olika utsträckning. <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->inga puchar jag kört förens denna motor har haft den. motorn i fråga har legat på lagerhylla sedan ny någon gång på 80 talet. så det är enbart jag som kört med den, och det har kommit gradvis. så det är klart självförvållat. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar