Choke och urtag för hastighetsmätare

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Pars

Choke och urtag för hastighetsmätare

Inlägg av Pars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej,
Äger en Compact 1248:a och när man startar den när den är kall så tar det lite tid och kickande innan den går som den skall,m a o fått lite värme.
Finns det chokereglage att montera? Det finns inget sånt på min förgasare nu.Moppen är otrimmad och har original Bing förgasare.

Har också funderingar angående urtaget för hastighetsmätarwiren.
Båda delarna funkar,snurrar jag på wiren så reagerar hastghetsmätaren,snurrar jag på motorn snurrar det i urtaget.Jag tycker att fyrkanten på wiren är alldeles för liten för urtaget på motorn,skall det vara nån liten insats i den delen som snurrar på motorn? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med ställbart munstycke kan du justera bränsle förhållandet, vilket hjälper.
Det finns choke/luftreglage på vissa Bing 1/8,5/(5), men jag tror inte dessa såldes inte i Sverige. Har sett dom i Tyskland mest.

Nu när det börjar bli kallare är det bra att låta dom gå på tomgång en stund innan man kör iväg.

Ang. Hastighetsmätardrivningen. Den funkar inte när du kör eller?
"Uttaget" i motorn kan ha blivit slitet, eller så har du sliten vajer. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Choke på förgasarna,
satt monterat på motorer till cp ruskorna med saxonettemotorn, både elstart och handstart, är ganska svårt att hitta dom idag.

Eller också bygger du om, så en sån här kinaförgasare passar, med inbyggd choke.
http://www.mekit.se/index.php?main_page=product_info&products_id=4 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:Choke på förgasarna,
satt monterat på motorer till cp ruskorna med saxonettemotorn, både elstart och handstart, är ganska svårt att hitta dom idag.
Se där, det visste jag inte... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar