Man blir varm inombords..

Egna filmer och ex. Youtube klipp
Användarens profilbild
Mattias-M

Man blir varm inombords..

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ventilras och decibelnivåer som inte får överskridas kan gå och ta sig någonstans. När 500ccm blårykande motorcyklar hoppa och fräste på banan i SM, VM etc, då var de klass på Motocrossen!

http://www.youtube.com/watch?v=zsx60zWvzn4 <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Musik som förstör lite av det goda :roll:

Man måste ha antingen ballar av stål för o köra 500cc 2-t, eller inget iq... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Neifelheim skrev:Musik som förstör lite av det goda :roll:

Man måste ha antingen ballar av stål för o köra 500cc 2-t, eller inget iq... :lol:
Ja tror min far har lite av dem båda, iaf brist på iq.. :lol: Han sa att man kunde ligga på 5:an och växla till 6:an mitt i kurvan och avsluta med att bakhjulet sladda ensamt bland jorden igenom kurvan.. :shock: :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

Mattias-M skrev:

Man måste ha antingen ballar av stål för o köra 500cc 2-t, eller inget iq... :lol:
Ja tror min far har lite av dem båda, iaf brist på iq.. :lol: Han sa att man kunde ligga på 5:an och växla till 6:an mitt i kurvan och avsluta med att bakhjulet sladda ensamt bland jorden igenom kurvan.. :shock: :roll:
har ägt en ktm 360, och provat en yamaha 490 utan 5ans växel =)

Ktmen var ju en upplevese o köra utan bakbroms...kommer inte äga en sån igen, eftersom kicken siter på fel sida på den årsmodellen jag hade.

490n....vad ska man säga, 15 och övermodig. saknades 2 o 5an, så ist för hoppa mellan växlarna eller rättare sagt 1-2-3-4an, så var det 1,4, o i med 6an...något jag aldrig gör om iaf :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

Neifelheim skrev:
Mattias-M skrev:

Ja tror min far har lite av dem båda, iaf brist på iq.. :lol: Han sa att man kunde ligga på 5:an och växla till 6:an mitt i kurvan och avsluta med att bakhjulet sladda ensamt bland jorden igenom kurvan.. :shock: :roll:
har ägt en ktm 360, och provat en yamaha 490 utan 5ans växel =)

Ktmen var ju en upplevese o köra utan bakbroms...kommer inte äga en sån igen, eftersom kicken siter på fel sida på den årsmodellen jag hade.

490n....vad ska man säga, 15 och övermodig. saknades 2 o 5an, så ist för hoppa mellan växlarna eller rättare sagt 1-2-3-4an, så var det 1,4, o i med 6an...något jag aldrig gör om iaf :lol:
Hahaha, Yamaha 465 och 490 är brutala och även körda av Håkan ''Carla'' Carlqvist. :twisted:

Farsgubben min körde en Husqvarna CR 430 bland annat. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Yamaha 465 går bar att åka med än idag Göran Carlsson Varbergs Mk vann årets classic på en sån , han fins att ses på classicmx.se eller på classic50mx.com , stora hojar , samt läsarnas bilder ,även bild när han hämtar våran yamaha125a som han köpte i sommar, efter avslutat projekt, går att läsa om vårt projekt , Edlings Nostalgitripp även det på classic 50mx.com / stora hojar läsarnas bilder :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

alf-johan skrev:Yamaha 465 går bar att åka med än idag Göran Carlsson Varbergs Mk vann årets classic på en sån , han fins att ses på classicmx.se eller på classic50mx.com , stora hojar , samt läsarnas bilder ,även bild när han hämtar våran yamaha125a som han köpte i sommar, efter avslutat projekt, går att läsa om vårt projekt , Edlings Nostalgitripp även det på classic 50mx.com / stora hojar läsarnas bilder :D
Fin fina sidor de där, en polares farsa brukar va med och tävla i classic mx med en Husqvarna CR 450 med orangeaktig tank om ja inte mins fel. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->1966 jobbade jag hos en cykelhandlare i Västerås (Sahlberg)
Åke Jonssom kom dit med sin nya HVA 360, som jag fick prova. Vilken överraskning för mig som bara hade åkt moppe tidigare. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Conrad Engström skrev:1966 jobbade jag hos en cykelhandlare i Västerås (Sahlberg)
Åke Jonssom kom dit med sin nya HVA 360, som jag fick prova. Vilken överraskning för mig som bara hade åkt moppe tidigare.
Det blev väl lite pulshöjning va :D <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

alf-johan skrev:
Conrad Engström skrev:1966 jobbade jag hos en cykelhandlare i Västerås (Sahlberg)
Åke Jonssom kom dit med sin nya HVA 360, som jag fick prova. Vilken överraskning för mig som bara hade åkt moppe tidigare.
Det blev väl lite pulshöjning va :D
Lite,det blev mycke. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Conrad Engström skrev:
alf-johan skrev:
Det blev väl lite pulshöjning va :D
Lite,det blev mycke.
Ja kanske rentav blöjvarning, Jag kommer i håg när jag som 16 åring 1954 fick prova en AJS competision 500 cross Oj , man kände sig som en sprattelgubbe lemmarna fladdrade på kroppen efteråt och en puls på 200, svårt att sova den natten:D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar