Man blir varm inombords..
Man blir varm inombords..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ventilras och decibelnivåer som inte får överskridas kan gå och ta sig någonstans. När 500ccm blårykande motorcyklar hoppa och fräste på banan i SM, VM etc, då var de klass på Motocrossen!
http://www.youtube.com/watch?v=zsx60zWvzn4 <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.youtube.com/watch?v=zsx60zWvzn4 <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Han sa att man kunde ligga på 5:an och växla till 6:an mitt i kurvan och avsluta med att bakhjulet sladda ensamt bland jorden igenom kurvan..
<!-- </EdIndex> --></div>
Ja tror min far har lite av dem båda, iaf brist på iq..Neifelheim skrev:Musik som förstör lite av det goda
Man måste ha antingen ballar av stål för o köra 500cc 2-t, eller inget iq...

-
Ktmen var ju en upplevese o köra utan bakbroms...kommer inte äga en sån igen, eftersom kicken siter på fel sida på den årsmodellen jag hade.
490n....vad ska man säga, 15 och övermodig. saknades 2 o 5an, så ist för hoppa mellan växlarna eller rättare sagt 1-2-3-4an, så var det 1,4, o i med 6an...något jag aldrig gör om iaf
har ägt en ktm 360, och provat en yamaha 490 utan 5ans växel =)Mattias-M skrev:Ja tror min far har lite av dem båda, iaf brist på iq..Neifelheim skrev:Musik som förstör lite av det goda
Man måste ha antingen ballar av stål för o köra 500cc 2-t, eller inget iq...Han sa att man kunde ligga på 5:an och växla till 6:an mitt i kurvan och avsluta med att bakhjulet sladda ensamt bland jorden igenom kurvan..
![]()
Ktmen var ju en upplevese o köra utan bakbroms...kommer inte äga en sån igen, eftersom kicken siter på fel sida på den årsmodellen jag hade.
490n....vad ska man säga, 15 och övermodig. saknades 2 o 5an, så ist för hoppa mellan växlarna eller rättare sagt 1-2-3-4an, så var det 1,4, o i med 6an...något jag aldrig gör om iaf

Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Farsgubben min körde en Husqvarna CR 430 bland annat. <!-- </EdIndex> --></div>
Hahaha, Yamaha 465 och 490 är brutala och även körda av Håkan ''Carla'' Carlqvist.Neifelheim skrev:har ägt en ktm 360, och provat en yamaha 490 utan 5ans växel =)Mattias-M skrev:Ja tror min far har lite av dem båda, iaf brist på iq..Neifelheim skrev:Musik som förstör lite av det goda
Man måste ha antingen ballar av stål för o köra 500cc 2-t, eller inget iq...Han sa att man kunde ligga på 5:an och växla till 6:an mitt i kurvan och avsluta med att bakhjulet sladda ensamt bland jorden igenom kurvan..
![]()

Farsgubben min körde en Husqvarna CR 430 bland annat. <!-- </EdIndex> --></div>
- alf-johan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Yamaha 465 går bar att åka med än idag Göran Carlsson Varbergs Mk vann årets classic på en sån , han fins att ses på classicmx.se eller på classic50mx.com , stora hojar , samt läsarnas bilder ,även bild när han hämtar våran yamaha125a som han köpte i sommar, efter avslutat projekt, går att läsa om vårt projekt , Edlings Nostalgitripp även det på classic 50mx.com / stora hojar läsarnas bilder

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Fin fina sidor de där, en polares farsa brukar va med och tävla i classic mx med en Husqvarna CR 450 med orangeaktig tank om ja inte mins fel.alf-johan skrev:Yamaha 465 går bar att åka med än idag Göran Carlsson Varbergs Mk vann årets classic på en sån , han fins att ses på classicmx.se eller på classic50mx.com , stora hojar , samt läsarnas bilder ,även bild när han hämtar våran yamaha125a som han köpte i sommar, efter avslutat projekt, går att läsa om vårt projekt , Edlings Nostalgitripp även det på classic 50mx.com / stora hojar läsarnas bilder

-
- alf-johan
- Forumsponsor
Det blev väl lite pulshöjning vaConrad Engström skrev:1966 jobbade jag hos en cykelhandlare i Västerås (Sahlberg)
Åke Jonssom kom dit med sin nya HVA 360, som jag fick prova. Vilken överraskning för mig som bara hade åkt moppe tidigare.

-
Lite,det blev mycke. <!-- </EdIndex> --></div>alf-johan skrev:Det blev väl lite pulshöjning vaConrad Engström skrev:1966 jobbade jag hos en cykelhandlare i Västerås (Sahlberg)
Åke Jonssom kom dit med sin nya HVA 360, som jag fick prova. Vilken överraskning för mig som bara hade åkt moppe tidigare.
- alf-johan
- Forumsponsor
Ja kanske rentav blöjvarning, Jag kommer i håg när jag som 16 åring 1954 fick prova en AJS competision 500 cross Oj , man kände sig som en sprattelgubbe lemmarna fladdrade på kroppen efteråt och en puls på 200, svårt att sova den natten:D <!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:Lite,det blev mycke.alf-johan skrev:Det blev väl lite pulshöjning vaConrad Engström skrev:1966 jobbade jag hos en cykelhandlare i Västerås (Sahlberg)