Enduro 1975

Egna filmer och ex. Youtube klipp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Enduro 1975

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Enduro 1975 Träningsläger Ekshärad
http://www.youtube.com/watch?v=AZ-9kXOeoAM&feature=related

Härlig film med Husqvarna och Monark hojar. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härligt Två sporter i en, Motorcykelåkning och Tyngdlyftning :D
(bra musik också) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
frippegubben
Kontakt:

Inlägg av frippegubben »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härlig film!

Skrämmande likt de mopperace vi håller på med i Värmland! T.o.m. Monarken är med nuförtiden fast i form av E-Type, Curt har sin målad i gul/blått...

Nästa race är på lördag i Munkfors, se www.themoptoppz.net <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->synd att slagvolymen inte va allt för stor på de flesta hojarna där. Men jäklar va fina Husqvarna var under 60-80 talet.

Här har vi nått att kolla på med.
http://www.youtube.com/watch?v=rQ2A7gEBrsU&feature=mfu_in_order&playnext=1&videos=NiKYpGlZkxo <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Mattias-M skrev:synd att slagvolymen inte va allt för stor på de flesta hojarna där. Men jäklar va fina Husqvarna var under 60-80 talet.

Här har vi nått att kolla på med.
http://www.youtube.com/watch?v=rQ2A7gEBrsU&feature=mfu_in_order&playnext=1&videos=NiKYpGlZkxo
Härligt att se Vuxna män med riktiga maskiner, hoppas det aldrig tar slut, tänk om 20 år samma maskiner , kanke inte samma förare , men nästan 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gamla hojar är det som är roligast....har provat en nyare 250 på enduro spår, och för mycket pulver i ett lätt chassi...näe, jag håller mig till en gammal båge. <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Roligt att se, kanske man skulle pumpa qvarnan och ut och gasa.
Jag har en 125 från den tiden med nyfixad snurra och en på hyllan. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Neifelheim skrev:Gamla hojar är det som är roligast....har provat en nyare 250 på enduro spår, och för mycket pulver i ett lätt chassi...näe, jag håller mig till en gammal båge.
Och de nya hojarna är ganska trötta mot 80-talarna. :P

Husqvarna CR 430, 100kg och 60-70hk på veven, då snackar vi lätt ram och mycket krut i motorn. :lol:

citerar en kille från ett annat forum som ja tror stämmer in rätt så bra: ''Att 18-år gammal dundra fram i höstmörka skogen med kåsa-dubbelljus och 140W Sem-spole var verkligen king''

:wink: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det kom även upp en del andra roliga filmsnutter som jag provade klicka på bla med en som stod länge på huvudet i en bäck med fötterna i luften. Jo får se när man får igång min Qvarna en tidig -70talare 125cc med Leleunav. <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha, de skulle va kul å fått sett hur han som puttade på bak såg ut efter att ha hjälpt han upp ur surhålet. Det sprutade ganska bra när han kom loss.... :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar