<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var i Malmö för att jobba, passade på att besöka en moppepolare för att byta lite Puchprylar.
Bytte även till mig dessa för att vara lite snäll mot er på detta forum.
Byter gärna bort dem igen, naturligtvis mot Puchprylar. Alla är obläddrade och i fint skick. Pärmen är N5 reservdelar , tillbehör och verktyg till utombordsmotorer för Monark Cresentbolagen 1962.
Intresserade ?? Annars behåller jag dem och njuter själv.
Ps de är inte till salu, endast byten. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle gärna ha bytt till mig allt, men som Crescent samlare har vi inte en enda Puch pryl. <!-- </EdIndex> --></div>
Caddylasse skrev:Hur löser vi det då ? Det var mest med tanke på er två jag plockade med dessa.
Lasse
Är det någon särskild Puch del som är intressantare än någon annan? Jag kan kolla igenom verkstan. hittar jag något jag inte själv vill ha kan jag skicka det till dig om du skickar broschyrerna till Raket tjejerna <!-- </EdIndex> --></div>
Caddylasse skrev:Hur löser vi det då ? Det var mest med tanke på er två jag plockade med dessa.
Lasse
Ja nu får du sitta å gotta dig med en massa info om -70tals gräsklippare/båtmotorer
själv ska jag pilla lite i min Dixie
Nä skämt åt sido..ni får väl göra ett trevägsbyte ngn byter sina puchdelar mot rakesports crescentprylar å raketsport byter i sin tur sina nyinkomna puchdelar med dig
hade ju funkat om frakten var gratis.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja enklaste sättet är väl att jag köper dom av dig eller så har "Nymans2013" Puchdelar du behöver å jag köper av honom.... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men visst är det roligare att byta grejor med varandra,
nu i dataåldern när alla sitter framför dumburken å budar på tradyra <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tänkte mig att nivån skulle ligga ungefär här på bytesobjekten. Bilden föreställer ett orginal från Puchjournalen nr 11. DVS Orginalet som illustratören gjorde och lämnade till tryckaren. På konstiga vägar har jag fått tag på ett antal sådana.
Rätt bild ur Puchjournalen står ovanför. Snacka om njutning för ett Puchfreak. Mina kommer att ramas in när jag hittar rätt storlek på ramar.
Dessa Cresentbroschyrer ingick i ett stort byte av lite av varje, så jag kan inte definiera vad jag gett för dem. Men jag skickar dem gärna till Raketsport, vet ju att ni har mycket större glädje av dem än jag.
Som byte kan ni väl i framöver hålla ögona öppna efter kul Puchgrejor och tipsa. Det räcker för mig.
Lasse <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det tackar vi för, och självklart ska försöka hitta udda puch material åt dig. Det är bra om vi kommer överens om ett ungefärligt bytesvärde så blir ingen missnöjd i slutändan, då Cykel/båtmotor/gräsklipparbroschyrer är inte lika mycket värda som Mopedrelaterat material.
Du kanske kan pm'a eller e-posta mig en lista på saker du söker till din Puch samling. Att hitta original från illustratörer hör ju inte till vanligheten direkt, MEN det är verkligen jätteskoj att du fått tag i något så ovanligt! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det känns nästan som att vi har hamnat lite snett här, och det beror nog på att jag själv har varit otydlig.
Jag plockade åt mig dessa broschyrer helt i syfte att skicka upp dem till er.
Vill jag ha fler så har han som hade dessa fler, jag plockade dessa ur ett par flyttkartonger med just dessa broschyrer, fanns säkert 100 st av varje.
För mig har de inget speciellt värde. Förutom att det är balla cyklar.
Tänker behålla en båtbroschyr, den ska jag ge till en kompis i julklapp som har en sån båt.
Skicka en adress så kommer grejorna.
Jag är glad att jag får hålla till på ert forum, trots att mitt huvudsakliga intresse ligger lite mer åt andra fabrikat. Men tänk inte på att hitta massa Puchgrejor.
Dyker nåt ändå upp, så vet ni ju var jag finns. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he-he du verkar ju vara en trevlig fyr ändå caddylasse fastän du kör puch ...men det är ju givetvis kul med andra märken här oxå så man kan byta lite erfarenheter...
men är ju på gång med en puch själv oxå, har ju just fått hem lite ny plåt till den..så den har nog en chans att överleva nu... <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->thankyou_blue Nu har de kommit!
Flera miljoners tack! Nu blir det sortering och skanning <!-- </EdIndex> --></div>