Sida 1 av 1

trimmad sachs 2vxl...

Postat: 18 nov 2010, 23:05
av fibben
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej! jag har en raketare som jag satt i en 2vxl sachs med kick..... sen är det trim cylle på den... men det verkar som det blir för hög komp i den för den går inte att kicka eller rulla igång det slirar liksom.... måste jag riva koppling eller kan det funka att montera en topp med pys????? <!-- </EdIndex> --></div>

Re: trimmad sachs 2vxl...

Postat: 18 nov 2010, 23:14
av Wiklund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fibben skrev:hej! jag har en raketare som jag satt i en 2vxl sachs med kick..... sen är det trim cylle på den... men det verkar som det blir för hög komp i den för den går inte att kicka eller rulla igång det slirar liksom.... måste jag riva koppling eller kan det funka att montera en topp med pys?????
Börja med att demontera koppling och se över lameller och fjädrar samt inställningar. för att förhindra att kopplingen ska slira kan man blästra mellanskivan och anliggningsytorna för lamellerna, alternativt göra skåror i dom. Byt också olja i samma veva, jag kör med en rak 80 eller en 80w/90 och det funkar fint. Ska vara två deciliter, varken mer eller mindre!

mvh. Wiklund <!-- </EdIndex> --></div>

Re: trimmad sachs 2vxl...

Postat: 19 nov 2010, 01:25
av Nymans2013
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Wiklund skrev:
fibben skrev:hej! jag har en raketare som jag satt i en 2vxl sachs med kick..... sen är det trim cylle på den... men det verkar som det blir för hög komp i den för den går inte att kicka eller rulla igång det slirar liksom.... måste jag riva koppling eller kan det funka att montera en topp med pys?????
Börja med att demontera koppling och se över lameller och fjädrar samt inställningar. för att förhindra att kopplingen ska slira kan man blästra mellanskivan och anliggningsytorna för lamellerna, alternativt göra skåror i dom. Byt också olja i samma veva, jag kör med en rak 80 eller en 80w/90 och det funkar fint. Ska vara två deciliter, varken mer eller mindre!

mvh. Wiklund
Eller ännu enklare, kolla så inte kopplingsvajern är lite för hårt spänd <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 nov 2010, 10:44
av fibben
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tackar för tipset.... nej wiren e inte för spänd ..... <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 nov 2010, 10:45
av fibben
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför e det gnista när man drar motor baklänges men inte framåt????? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 nov 2010, 11:17
av tompa
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Motorn sitter åt fel håll :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 nov 2010, 12:24
av dr.novolette
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det kan bli gnista vare sig man roterar mesdols eller motsols. Men att gnistan försvinner/blir svagare åt det rätta hållet kan tyda på att svänghjulet blivit felmagnetiserat. det kan inträffa sådana fenomen när motorn stått still en längre tid. Om magneterna på svänghjulet lyckats hamna mitt för spolarnas kontaktytor.
ta svänghulet till ngn firma som kan kolla polariteten eller enklast är ju att testa med ett annat svänghjul.. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 nov 2010, 14:12
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Justera brytarena först. <!-- </EdIndex> --></div>