Monster skoter

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Monster skoter

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittade äntligen denna bild som vi tog i Eckerö . Åland. tyvär bara en bild :? vilket monster till skoter :shock: plats för minst fyra pers ! men välte den behövdes det minst fem pers för att lyfta upp den igen enligt ägaren, det jag kommer ihåg var två jätte-toppar som syntes framför styret, drevs av ett gummihjul med långa spik i , möjligen var den avsedd för postutkörning på isen :roll:
Kanske någonting för Dr.novolette 8)

Jag som sitter där var nästan 1,90 lång ...

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

Storskoter

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så här ser min lilla skoter ut. Din stora var rätt ball.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo den var minst sagt rekorderlig..å skulle säkerligen passa hos mig :D
Har faktiskt själv haft ett djäkligt mysko snöfordon tyvärr var det förr när jag led av platsbrist. Så den byttes bort :(
Hittade den på soptippen på den tiden man kunde fynda där..
Det var en Java 350cc med skida fram å ramen ombyggd till en bandtunnel av rör. jag hade nog försökt behålla den om det inte vore för att den var så okomplett. Den saknade hela boggin & den hemmagjorda mattan. sen vägde den ju en sisådär 500kg å gick inte att putta precis. Så efter att ha kånkat på fanskapet mellan diverse nödbodor (gunställning med pressening mm.) Så lessnade jag men den hamnade hos en samlare som inte säljer ngt. Så man kanske byter tillbaka ngn gång..

Förresten killen som jag bytte bort den farkosten med hade en sån där snöped som caddylasse. Dock pajade bandet ganska omgående det gjorde det även min andra kompis snöped. Dom måste vara rätt känsliga att köra på packat med.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar