Svarvnings tråden!
Svarvnings tråden!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tycker det snackas mycket svarvning så här kan vi snacka om allt som har med svarvning att göra
<!-- </EdIndex> --></div>

-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ohh no..men det är ju många som har Asiater i dessa dagar å det verkar ju funka..
Själv kör jag med helt svenskt original en Örn supportsvarv. Den har en finess som är jäkligt bra! Min svarv har 2hastigheter på motorn både bakåt å framåt som sköts m. strömbrytaren! sen har den ju som vanligt växellåda mm. men detta gör ju att man har dubbelt så många vxl.
Själv kör jag med helt svenskt original en Örn supportsvarv. Den har en finess som är jäkligt bra! Min svarv har 2hastigheter på motorn både bakåt å framåt som sköts m. strömbrytaren! sen har den ju som vanligt växellåda mm. men detta gör ju att man har dubbelt så många vxl.

-
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->farsan köpte nån svarv nyligen, ett gammalt maskineri. funkar dock kanon ( som oftast allt gammalt gör). kommer inte ihåg märke, men man vill lära sig hur det funkar....får väl se om farsan har tid över

Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
en fråga! Hur gammal är du?
Alltid kul med en svarv =)Neifelheim skrev:farsan köpte nån svarv nyligen, ett gammalt maskineri. funkar dock kanon ( som oftast allt gammalt gör). kommer inte ihåg märke, men man vill lära sig hur det funkar....får väl se om farsan har tid över

-
Jag är 19
Absolut. Alltid kul o lära sig nytt.ilogurra skrev:Alltid kul med en svarv =)Neifelheim skrev:farsan köpte nån svarv nyligen, ett gammalt maskineri. funkar dock kanon ( som oftast allt gammalt gör). kommer inte ihåg märke, men man vill lära sig hur det funkar....får väl se om farsan har tid över
Jag är 19

Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Hoppas du har mer tur än mig. Jag har tjatat i 2 år om svarv lektioner men inte blir det av. Det blir istället så att jag självlär mig vilket kanske inte är så bra då man ibland vill vara noga men det blir tvärtom. <!-- </EdIndex> --></div>Neifelheim skrev:farsan köpte nån svarv nyligen, ett gammalt maskineri. funkar dock kanon ( som oftast allt gammalt gör). kommer inte ihåg märke, men man vill lära sig hur det funkar....får väl se om farsan har tid över