Mina två cyklar

Tips, frågor och allmänt snack.
Rolle

Mina två cyklar

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här har jag bilder på mina två cyklar (den gröna har ni sett på bild). Mina gröna 26' från -74 och min oranga 27' från -75
Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oj, vad fina! thumb_up
Oranga -75'an är "right up our alley", men den gröna har en förbaskat snygg lack. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Rolle

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Oj, vad fina! thumb_up
Oranga -75'an är "right up our alley", men den gröna har en förbaskat snygg lack.
Nja, nu tog jag från fel sida av cykeln men vill att kedjeskydden skulle vara med, men lacken är inte speciellt fin på andra sidan av den gröna utan den är rätt blek, blekare än sidan jag tog bilden på. Så den oranga är i bäst skck. Men den gröna fick jag betala 500:- för rätt billigt, den oranga fick jag HELT GRATIS vid cykel utrensning så det var ett riktigt klipp. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, men färgen är riktigt snygg i alla fall.

Jag skulle vilja hitta en Crescent "VM racer". Typ den på bilden.
Bild

När jag var 20 fick jag min farfars gamla avlagda tävlingsracer som han tävlat med i många år. Om jag minns rätt så var det en gul(?) Crescent.
Efter att jag i en vansinnesfärd cyklat rakt in i en cementgris, så gav jag bort den... Det var inte mycket som var rakt på den cykeln efter den smällen. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
FLAK
Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Får gratulera till en mkt fin orange Crescent gillar speciellt styrstammen
som kommer från en racer samt att styret är från en standardmodell.

Man kan se diverse olika versioner på cyklar i utrustning för cykelaffärer runt om i vårt avlånga land anpassade cyklarna efter kundens behov.

Detta faktum gör livet så mycket roligare för oss cykelintresserade då sista fyndet inte på långa vägar är gjort.

Denna kund ville tydligen ha en mer framåtlutande ställning (läs sportig)

Jämnför med den grönas styre

För att inte tala om sadeln troligen en Idéale 80, hmm den där kunden visste vad han ville ha...... <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Denna bild på min oranga är den nya bilden. Nu har jag gjort den mer original med sportstyre.
Bild

http://www.raketsport.com/crescent_1975%20003.jpg Så ser den ut original <!-- </EdIndex> --></div>
FLAK
Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Visst var cyklarna vackrare förr, har du Trelleborg T-637 däck på den? <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej, det har jag inte. Jag har Nokia däck tror jag, fick byta på båda hjulen eftersom dom gamla hade torkat helt, tror dom hade märket Swallow om jag kommer ihåg rätt. Däremot så stötte jag på Trelleborgs däck på min gröna cykel, Trelleborg Reflex, inte mycket spruckna men väldigt slitna. Så båda däcket och slangen har jag kvar från min gröna, båda Trelleborg.
Bild
På framhjulet ser du originaldäcket Trelleborg Reflex <!-- </EdIndex> --></div>
FLAK
Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I original ska dessa cyklar med 27" ha Trelleborg T-637 Sport vilket jag har på framhjulet, men bakhjulet har bytts ut p ga punktering nån gång på 90 talet. :cry:

Dessa slitvargar som damcyklarna med u-ram beskrivs i Tunturi reklamen från 1998 på följande charmiga sätt.

Villagecyklarna är en nostalgisk hyllning åt det vackra och enkla.
förfäderna till denna cykeln byggde upp landet.

Utan dessa cyklar skulle mjölken surnat på mjölkbryggan, skolvägen varit lång som en evighet .

Och utan dem skulle pappa kanske aldrig ha träffat mamma.

Kanske just därför vi köpte vår svarta Tunturi damhoj 1998. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är synd att Trelleborg slutat att göra cykeldäck. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rolle skrev:Det är synd att Trelleborg slutat att göra cykeldäck, det var ju jäkligt bra däck.
Men tur att vi har ett förhållandevis billigt kulturarv att ta del av i form av våra gamla svenska cyklar! mistick_yes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, det är ju tur det <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Färska bilder på min oranga Crescent 27'
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
FLAK
Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilken hoj! och runtom pedaler och härlig lack, kan knappast bli bättre <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, man blir ju nästan tårögd när man ser dessa klassiker!
Flashbacks:
I mitten på 70-talet hade kvarterets idol "Stor-Mats" precis en sådan grön rackare. (själv hasade man runt på en blå 22" Marathon med limpa:)
Han var f.ö den enda i gänget, som med ett välriktat slagskott kunde skjuta hål i alu-plåten på thermogaragen som låg intill den lokala isbanan. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar