Äntligen E-type, Nya bilder till Alf-Johan

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
stefan

Äntligen E-type, Nya bilder till Alf-Johan

Inlägg av stefan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu börjar jakten. Tuta skall letas upp likaså sadellister och hastighetsmätare. Lacken får bli nästa vinter. Nu vill jag bara köra ett härligt långkalsonrally :D . Någon i detta land som har något av ovanstående? Ni får gärna höra av er. Vet någon om något annat drev från någon annan moped passar bak. 4 bult skall det vara. Fick letat upp ett 34 kuggars men motorn varvar hej vilt så det känns som den nyper när som helst. Har satt på 14 kuggars fram. Behöver nog komma ner i 30 eller 28 bak.

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är en hel del E type prylar på tradyra nu.
klicka på mopedelar och nya idag <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmmm känns som konkuransen om delar till e-type hårdnar :roll:
ser ut att vara ett bra objekt du fått tag i.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
stefan

Inlägg av stefan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack Raketaren känns helt OK.
Sadel klädsel är beställd genom raketsports länkar.
Väntar med stor förväntan.
Tankskydden verkar oxå vara ok som tur är.
Men hittar jag inget drev får jag nog trimma ner den eller något.
Ni alla som finns på detta forum och verkar veta allt om mopeder, kan ni förklara en sak för mig. Trimmet jag satte på denna moped hade jag innan på min 1209:a men då kom det klassiska möandet(ursäkta stavningen) vid gaspådrag, men nu surrar den som en ilsken geting. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har troligen nåt med den gamla drevningen att göra <!-- </EdIndex> --></div>
stefan

Inlägg av stefan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inget med drevningen att göra, Jag menar när man står still och gasar utan ngn växel i :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
stefan skrev:Ni alla som finns på detta forum och verkar veta allt om mopeder, kan ni förklara en sak för mig. Trimmet jag satte på denna moped hade jag innan på min 1209:a men då kom det klassiska möandet(ursäkta stavningen) vid gaspådrag, men nu surrar den som en ilsken geting.
Ja det var ju märkligt, kanske avgassystemet, eller om den tog lite tjuvluft nån stans förut, kanske tändningen står lämpligare nu. <!-- </EdIndex> --></div>
stefan

Inlägg av stefan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sadeltyget kom idag, så nu får frun fullt upp till helgen.
En liten fråga. Köper ni moppedelar på postorder eller stödjer ni den lokale handlarn?
Själv försöker jag köpa så mycket som går utav lokale handlarn, annars kanske han slutar med den servicen + att jag nu efter ivrigt handlande får rabatt. Men det blir ändå nästan samma pris som nätet pga att man slipper frakt. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag handlar hos den lokala fartkiosken i Hallstahammar. Waldens motor :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
stefan skrev:Sadeltyget kom idag, så nu får frun fullt upp till helgen.
En liten fråga. Köper ni moppedelar på postorder eller stödjer ni den lokale handlarn?
Själv försöker jag köpa så mycket som går utav lokale handlarn, annars kanske han slutar med den servicen + att jag nu efter ivrigt handlande får rabatt. Men det blir ändå nästan samma pris som nätet pga att man slipper frakt.
Jag har inget val, finns ingen som säljer delar till gammelmoppar
där jag bor :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
stefan

Uppdatering

Inlägg av stefan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu sker lite uppdatering istället för att bar göra nya inlägg skall jag försöka hålla mig till ett. :D
Prov av sadeltyg!!
Bild

Tutan snart klar!!

Bild

Med lite tur får jag hem en maskin i helgen, så jag slipper använda moppen som en sparkcykel biggrin <!-- </EdIndex> --></div>
stefan

Äntligen provkörning!!

Inlägg av stefan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var och hämtade motorn idag :D
Fort hem och monterade, fyllde på olja och bensin.
Sen blev det 2 härliga mil, tråkigt bara att man inta kan köra fullgas :lol:
Men vi vet ju alla att den som väntar på något gott....
Störtbåge och tuta fick vänta.
Skall ju ha något att göra imorgon oxå!! :P
Nu blir det att köra varje kväll efter jobbet.
På torsdag väntar ett nytt oljebyte och sen är jag färdig för årets första rally på fredag mefipallina_yahoo.gif

Som jag har längtat... :bananas:
Bilder kommer när det hinns med. Nu har barnen somnat och även för mig väntar sängen :snooze:
Gissa om jag kommer drömma söta drömmar om E-type och då menar jag inte artisten :headbang: <!-- </EdIndex> --></div>
stefan

Det tar sig

Inlägg av stefan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har monterat störtbåge och tuta idag. :D
Bågen kom nog lite långt upp, men annars tar den i kröken :x
Oljebyte blir imorgon sen är jag redo för 1:a maj utflykten.

Bild

Eftersom det tog sån tid innan jag fick tillbaks motorn ångrar jag att jag inte tog mig tid och lackade om den, när tid fanns. :oops:

Men jag skall ju ha ngt att göra till hösten oxå!!! :)

Nu återstår bara lite finlir! 8) <!-- </EdIndex> --></div>
stefan

Inlägg av stefan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:oops: :oops:
Tog hem teflonslang med rostfritt hölje som jag pressat på bara hylsor på.
Tänkte göra ett prov på egna wirehöljen, men det blev kattskit.
Efter att ha tillverkat egna distanser och spänt ny wire. Provade jag men slangen fjädrar. hate-wall.gif Tji fick jag.
censored_talk
Så nu får jag försöka tänka ut något annat slider_anon.gif
Jag får nöja mig med att det såg jädrigt coolt ut med stålomspunnen bromslang. Nästan som en MC! <!-- </EdIndex> --></div>
stefan

Nya wirehöljen

Inlägg av stefan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick provat fram en annan lösning, koppling och broms klara.

Bild

Bild
:D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar