Ilo problem!

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
stockis-70

Ilo problem!

Inlägg av stockis-70 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en monarped -59 med G50 trampmotor,i somras krånglade den och
gick illa,ställde den åt sidan men nu har jag en spekulant på den och nu startar den inte alls,den får bensin,jag har gnista tändningen står rätt brytarna 0,35 men inte ett tändande har bytt mellan 3 förgasare inget
hjälper,kan jag ha bra gnista men kondingen är kass?
Hjälp mig! <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skruva i tändstiftet men ta bort tändhatten och se om d blir blött, då får den soppa <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->gammal bensin?
startgas? <!-- </EdIndex> --></div>
f50glx
Forumsponsor

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kolla kompen den kan ha nypt <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
stockis-70

Inlägg av stockis-70 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->soppa får den tändstiftet blir blött,startgas skall provas när värmegolvet jag köpte av Oldie är lagt sa frugan!
komp finns. <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det var du som köpte det, ångrar lite att jag inte behöll ett av dom paketen vore skönt att ha lite värme i förrådet när hösten kommer <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
ilo55cc

Inlägg av ilo55cc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Byt konding. Är kondingen dålig kan det vara bra gnista när stiftet är löst, men ingen alls vid kompression. Om gnistan är vitblå är kondingen dålig.
Gnistan ska vara blålila till färgen. Om man vill göra det enkelt för sig kan man ansluta en lös konding på utsidan. Jorda höljet på kondingen i ramen
och koppla sedan kondensatorns anslutning till kabeln som går till dödarknappen.(brukar vara svart) Om det inte är kortis i gamla kondingen så brukar det funka.(är det förmodligen inte eftersom du hade gnista) <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Annars kan det vara tändspolen som har gett upp, prova att knacka ihop elektrodavstådet startar den då kan du konstatera att spolen är kass. <!-- </EdIndex> --></div>
stockis-70

Inlägg av stockis-70 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska skaffa en konding imorgon,tändspole har jag en som är testad och funkar får prova detta först,strartgas inköpt idag,men golvet ej klart än! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar