<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du bara behöver nya bromsbelägg, ring den här firman, det dom inte vet och har i broms-koppling är inte värt att veta.
2 gamla gubbar som driver den här firman, dom klarar till och med fartband till T-ford.
Bil & Industribromsar AB
Tomtebog. 11, Box 21004, 100 31 STOCKHOLM 08-34 75 98 Fax 08-32 55 46
Bromsar
Bromsok, Bromsservo, Skivbromsdelar, Trumbromsar <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om dom är svåra/dyra att få tag på så lönar det dig att snacka med nån lokal bromsservicefirma. Dom fnular ihop dina backar med nya belägg på en pisskvart, går säkert att muta med fika om dom är tröga Jag brukar göra så vid bromsservice på släpvagnar, deras bromsbackar kostar ofta multum nya, dessutom brukar firman slipa in de nya beläggen mot trumman så man får 100% bromsverkan direkt. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa skrev:Om du bara behöver nya bromsbelägg, ring den här firman, det dom inte vet och har i broms-koppling är inte värt att veta.
2 gamla gubbar som driver den här firman, dom klarar till och med fartband till T-ford.
Bil & Industribromsar AB
Tomtebog. 11, Box 21004, 100 31 STOCKHOLM 08-34 75 98 Fax 08-32 55 46
Bromsar
Bromsok, Bromsservo, Skivbromsdelar, Trumbromsar
Det verkar ju vara värt ett försök! <!-- </EdIndex> --></div>
Lordhelmet skrev:Om dom är svåra/dyra att få tag på så lönar det dig att snacka med nån lokal bromsservicefirma. Dom fnular ihop dina backar med nya belägg på en pisskvart, går säkert att muta med fika om dom är tröga Jag brukar göra så vid bromsservice på släpvagnar, deras bromsbackar kostar ofta multum nya, dessutom brukar firman slipa in de nya beläggen mot trumman så man får 100% bromsverkan direkt.
Jag har blivit rekommenderad att INTE sätta på nya slitytor på de gamla
beläggen, p.g.av risken att de lossnar.
Den lokala moped/MC-handlaren hade själv råkat ut för ett låst framhjul
efter att ha bytt och limmat på nya, sa han, så jag vet inte ?..... <!-- </EdIndex> --></div>
Lordhelmet skrev:Om dom är svåra/dyra att få tag på så lönar det dig att snacka med nån lokal bromsservicefirma. Dom fnular ihop dina backar med nya belägg på en pisskvart, går säkert att muta med fika om dom är tröga Jag brukar göra så vid bromsservice på släpvagnar, deras bromsbackar kostar ofta multum nya, dessutom brukar firman slipa in de nya beläggen mot trumman så man får 100% bromsverkan direkt.
Jag har blivit rekommenderad att INTE sätta på nya slitytor på de gamla
beläggen, p.g.av risken att de lossnar.
Den lokala moped/MC-handlaren hade själv råkat ut för ett låst framhjul
efter att ha bytt och limmat på nya, sa han, så jag vet inte ?.....
dET TYDER JU BARA PÅ ATT DEN SOM LIMMAT FAST BELÄGGEN, INTE HAR GJORT DET RIKTIGT (hoppsan, stora bokstäver va inte meningen.) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo, det är förvisso sant, men han är inte den ende jag hört som råkat ut för det här... <!-- </EdIndex> --></div>
Sura skrev:Jag gjorde egna belägg till min Raketare.
En husvagnsfirma bredvid jobbet hade belägg på metervara som jag fick ett par snuttar av.
Sågade till rätt bredd och längd, la i dom i bromstrumman med epoxi lim mot backarna, sen spännde jag tvingar ut mot yttersidan så att radien blir riktig.
Om yttermåttet blir lite fel så är det bara att montera backarna på bromsskölden och sätta upp i svarven och ta ner yttermåttet till det rätta.
Jag har även helt nya belägg på hyllan, men jag gjorde det mest för att se om det funkade
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En gång i tiden limmade jag fast band på en 62a Mersedes 220 b.
Jag limmade med plastik padding. Det var en tillfällig nödlösning, som glömdes bort och gick tills banden var slut.
Däremot har jag på min F50 haft nya backar som ett band har låssnat. <!-- </EdIndex> --></div>
Tyvärr är detta den större modellen som satt på de senare modellerna,
och passar inte på min. Men med lite tur så har det löst sig ändå.
Får besked idag under dagen. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, jag har övervägt det alternativet, men jag vill inte råka ut för en vurpa med låst balhjul p.g.av lossnade slitytor... <!-- </EdIndex> --></div>