<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja men den är knäck och fattas till stora delar.
Ursvarvning/urborrning och dit med ny stos?
Bygga på den spräckta?
Jag är nog inte så bra på detta..... <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När jag justerar fabriksfel på Ilo och HVA kapar jag avgasstosen och hårdlöder fast den igen.
Kapa gammla och svarva en ny och hårdlöd fast. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska cylindern borras om? i så fall är kanske svetsning ett alernativ.
annars är nog hårslödning ett alternativ.
om det ska synas så lite som möjligt, och det finns tillräckligt med gods
så kan man rigga up cylindern i en styrd fräsmaskin och fräsa bort resterna och gå ner och fräsa en invändig gänga. sen svarvar nan en stos och gängar i.
eftersom du säljer orginal trimcyllen och lagar den här så antar jag att den här är vassare. eller intresantare på nåt annat sätt.
allt går att fixa. frågan är bara hur.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->undrar om den är billigare än den jag köpte. Min kostade nämligen 30:- men då hade den skurit.. <!-- </EdIndex> --></div>