Indienfordon mest på två hjul

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Inlägg: 1654
Blev medlem: 19 okt 2008, 23:00
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Indienfordon mest på två hjul

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var nyligen i Indien några veckor, märkte när jag framkallade ( Hur gammal är jag egentligen ) bilderna att jag var lite slö på fordonsbilder, men några blev det.
Vanlgaste taxin i Indien.
Bild
Åkte man MC åkte man Hero Honda, säkert varannan.
Bild
Detta var på huvudgatan mitt i en stor stad som heter Gulbarga, allt fanns på vägarna, Elefanter, kor, människor, MC med 4 passagerare utan hjälm, Det fanns hjälmlag, men den gällde bara föraren, och om du var sik med turban så behövde du inte hjälm.
Bild
Så här kan man också lasta en moppe, såg en på motorvägen med en 4 m betongbalk tvärs över, alla fick väja. Det är spännande att bila i Indien.
Bild
Dessa Royal Einfeld fanns det gott om också, nya och gamla.
Bild
MC/Moppeverkstad såg gärna ut så här
Bild
Tack vare goda kontakter så fick jag även tillbringa en heldag på en Indisk skola för slumbarn. Intressant att se deras studieflit, 4åringarna kunde läsa och kunde skriva hela alfabetet. Där var man glad att få gå i skola, och pluggade stenhårt. Snacka om att de kommer att köra om en del slöa Svenska barn. Jag var klart imponerad.
Här är det uppställning som varje morgon. Med nationalsång
Bild
Ett fanstastiskt roligt land att resa i som jag klart kan rekommendera. Jag var inte där för första gången, men inte heller sista, hoppas jag. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89