sen har vi "fin" moppen som går nästan dagligen. skitig o jävlig efter vintern. är i grund o botten en suzuki k50db black spirit 78

köptes för 1000kr för ca 15 år sedan. då med orginallack. tyvär fick jag för mig o lacka om den. tanken slipades

sitter 60cc. 16mm kåpa o förgasare.dubbla membran o 16/32 i drev

sen har vi ett projekt som ska vara klart till vintern. det ska bli en vinter moppe så man slipper slita på den "fine". kommer byggas ihop av enbart skrot delar. gamla rostiga skärmar o allt annat som igentligen borde kastas. tex ska bakskärn o tank bytas mot ännu sämmre grejer. dok ska all el o allt annat funka. tror det var denna jag gav 1000kr för på tradera. då nästan helt komplett med flera lådor med delar o 3 motorer. startade dok inte. fick släppa till tanken o kåpor till fin moppen

sen tar vi ett samlings kort på resten( saknas en som ligger i källaren)
moppen närmast köptes i stort sett i detta skick för 1000kr. saknades en blinkers o elsystemet var helt slut(det som fanns vill säja). har gjort ett eget elsystem somfunkar kanon. vet ni föresten att en nyare k50 har fler färger i sitt elsystem än en volvo 240

sitter 3 kanal 16mm kåpa förgasare o dubbla membran på denna oxå

moppen i mitten är faktiskt en k50 som fått delar från en GP 125a. har flyttat över det mesta såsom tank kåpor . elsystem framgaffe mätare mm. ej klar. pris 1500. var inget bra köp. för mycket dåliga grejer på den
den gråa är helt orginal o går skit slött. köptes för 1200 i delar. är nu i fullt fungerande skick o helt komplett.
sen har vi en till som jag har för mig jag gav 800 för. sådär bra pris. några bra o ha delar fanns allt på den. ska oxå förr eller senare rulla på våra vägar igen.

sist o minst. fan vet vad det e för märke. köptes för 1000kr då motorn påstods vara skuren. men si det var den inte. var bara en skruv till choken som lossat o följt med in o lagt sig mellan en ventil o toppen varpå kolven inte kunde pasera. skruv togs bort. ventil kröktes rätt o sen startade den direkt. kåpor mm ligger i förådet så den är komplett.

det var nog allt om man bortser från min yamaha yz 125a från 82. men den har jag inga kort på o står i en lada hos mitt ex sen typ 12 år tillbaka