<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick två STORA paket på posten idag och det visade sig vara min nyinköpta Zündapp Automatic från Tyskland. Jag gillar lite udda Zündappar och vill ha en smidig moppe om man bara skall göra ett ärende, tycker Puch Maxi är en jävligt smidig moppe när det bara är att trampa till och gasa men jag tror att hela min kropp hade fått utslag om jag köpt en Puch så då får man ju se vad Zündapp har att erbjuda i samma klass, och det blev då en Automatic. Jag köpte en lite tidigare i vintras men den har jag inte haft igång ännu då det har varit lite väl mycket lappmögel för att man skulle vilja trampa ner för min backe så den har stått. Dessa mopeder är inte populära i Tyskland och dom har faktiskt sålts i Sverige i exakt samma setup som dom tyska så olaglig är den inte.
Här är min nya orangea skönhet från 1976 direkt upp packad från lådorna.
Här är min babyblåa 1975:a, fortfarande inte uppstartad, har stått still i 30 år.
Då jag nu har två stycken likadana så vill jag ju hotta upp den ena lite utseende mässigt och då blir man ju sugen på en Automatic High Riser som också såldes.
Så vad jag hade viljat ha hjälp med är om någon har sett en liknande sadel och styre nånstans. Vet att Maxin har en liknande sadel men den är inte tillräckligt lik tycker jag, men i nödfall får den väl duga. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad är det för skillnader på den motorn och den sachsmotorn som sitter
bl.a. på MCB1238. jag har sett att på ebay så säljer dom cylindrar och andra motordelar för att passa båda.
Vad är det för skillnader på den motorn och den sachsmotorn som sitter
bl.a. på MCB1238. jag har sett att på ebay så säljer dom cylindrar och andra motordelar för att passa båda.
Ingen aning vad det är för skillnad, har ingen aning hur den Sachs motorn är.
Sadeln är lik den på dbs apache ,limpcykel
Lite väl liten för mitt feta arsle, nej det skall vara nått som tex denna som är till Puch
Vad har hänt med Danmobility.se förresten??, när jag går in på den sidan så kommer jag direkt till Thansen.dk i stället, fan blir ju mycket dyrare då när det plötsligt är danska kronor. <!-- </EdIndex> --></div>
Jo skall väl vara ett svar på den, Maxin kom -69 och Zündappen tillverkades mellan 73-77 så uppenbarligen var Maxin populärare också för den tillverkades ju som Maxi fram till-86. <!-- </EdIndex> --></div>