vevparti vid trimning!!
vevparti vid trimning!!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har köpt en 60cc och en bing 17 som jag tänker montera på min sachs 2 växlade compakt undra om jag måste byta vevparti till ett trimvevparti eller om ett ny renoverat orginal håller har sett att det finns trim vevpartier med nållager vid kolvbulten! någon som vet??? tacksam för svar/ecke325 <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det beror ju mycket på hur rak den är oxå, är den krokig så blir den ju knappast kryare av mera pulver och varv.
Så att få ihjäl en vev med 60cc är nog inga större problem.
Men vad vet jag........................
<!-- </EdIndex> --></div>
Men vad vet jag........................

Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Stoppar man kassa delar i en motor är det inte trimmets fel att dom går sönder.Sura skrev:Det beror ju mycket på hur rak den är oxå, är den krokig så blir den ju knappast kryare av mera pulver och varv.
Men vad vet jag........................![]()

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med tanke på antalet inlägg som trådskaparen har så är det svårt att veta hur länge han har vart intresserad av moppar och hur mycket kunskap som finns.
Att en vev är nyrenoverad betyder inte att den måste vara spikrak, har man inte kunnandet och verktygen som behövs så är den garanterat inte rak.
Är allt rakt och rätt toleranser överallt, och man kör med en bra olja så håller det för måååånga mil hårdkörning. <!-- </EdIndex> --></div>
Att en vev är nyrenoverad betyder inte att den måste vara spikrak, har man inte kunnandet och verktygen som behövs så är den garanterat inte rak.
Är allt rakt och rätt toleranser överallt, och man kör med en bra olja så håller det för måååånga mil hårdkörning. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)