vevparti vid trimning!!

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
ecke325
Kontakt:

vevparti vid trimning!!

Inlägg av ecke325 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har köpt en 60cc och en bing 17 som jag tänker montera på min sachs 2 växlade compakt undra om jag måste byta vevparti till ett trimvevparti eller om ett ny renoverat orginal håller har sett att det finns trim vevpartier med nållager vid kolvbulten! någon som vet??? tacksam för svar/ecke325 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En bra original vev räcker gott och väl då man kör 60cc trim. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du måste trimma mycket mer än en sketen 60cc med 17bing för att originalveven ska ge upp. :wink:

Så du kan vara lugn! <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som tidigare skrivit, så klarar en vanlig vev det utan bekymmer. <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
Sura
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det beror ju mycket på hur rak den är oxå, är den krokig så blir den ju knappast kryare av mera pulver och varv.
Så att få ihjäl en vev med 60cc är nog inga större problem.

Men vad vet jag........................ :roll: :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi får väl anta att den är rak då veven är nyrenoverad. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sura skrev:Det beror ju mycket på hur rak den är oxå, är den krokig så blir den ju knappast kryare av mera pulver och varv.
Så att få ihjäl en vev med 60cc är nog inga större problem.

Men vad vet jag........................ :roll: :roll:
Stoppar man kassa delar i en motor är det inte trimmets fel att dom går sönder. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Sura
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med tanke på antalet inlägg som trådskaparen har så är det svårt att veta hur länge han har vart intresserad av moppar och hur mycket kunskap som finns.
Att en vev är nyrenoverad betyder inte att den måste vara spikrak, har man inte kunnandet och verktygen som behövs så är den garanterat inte rak.

Är allt rakt och rätt toleranser överallt, och man kör med en bra olja så håller det för måååånga mil hårdkörning. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Skriv svar