Sida 1 av 1
vevparti vid trimning!!
Postat: 04 apr 2011, 12:03
av ecke325
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har köpt en 60cc och en bing 17 som jag tänker montera på min sachs 2 växlade compakt undra om jag måste byta vevparti till ett trimvevparti eller om ett ny renoverat orginal håller har sett att det finns trim vevpartier med nållager vid kolvbulten! någon som vet??? tacksam för svar/ecke325 <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 apr 2011, 12:52
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En bra original vev räcker gott och väl då man kör 60cc trim. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 apr 2011, 13:02
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du måste trimma mycket mer än en sketen 60cc med 17bing för att originalveven ska ge upp.
Så du kan vara lugn! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 apr 2011, 19:17
av Neifelheim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som tidigare skrivit, så klarar en vanlig vev det utan bekymmer. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 apr 2011, 19:46
av Sura
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det beror ju mycket på hur rak den är oxå, är den krokig så blir den ju knappast kryare av mera pulver och varv.
Så att få ihjäl en vev med 60cc är nog inga större problem.
Men vad vet jag........................

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 apr 2011, 22:41
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi får väl anta att den är rak då veven är nyrenoverad. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 apr 2011, 10:10
av G-son
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sura skrev:Det beror ju mycket på hur rak den är oxå, är den krokig så blir den ju knappast kryare av mera pulver och varv.
Så att få ihjäl en vev med 60cc är nog inga större problem.
Men vad vet jag........................

Stoppar man kassa delar i en motor är det inte trimmets fel att dom går sönder.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 apr 2011, 10:23
av Sura
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med tanke på antalet inlägg som trådskaparen har så är det svårt att veta hur länge han har vart intresserad av moppar och hur mycket kunskap som finns.
Att en vev är nyrenoverad betyder inte att den måste vara spikrak, har man inte kunnandet och verktygen som behövs så är den garanterat inte rak.
Är allt rakt och rätt toleranser överallt, och man kör med en bra olja så håller det för måååånga mil hårdkörning. <!-- </EdIndex> --></div>