Vicky standard Vov 1950 (Victoria)
Vicky standard Vov 1950 (Victoria)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej !
Jag har tagit hand om en Vicky standard med modell beteckning Vov 1950. Har förstått att denna moped är väldigt ovanlig. Någon av läsarna på detta forum som har någon information om denna model ?
Skulle vara kul att veta historik etc. om denna modell.
Tack på förhand
Ullen <!-- </EdIndex> --></div>
Jag har tagit hand om en Vicky standard med modell beteckning Vov 1950. Har förstått att denna moped är väldigt ovanlig. Någon av läsarna på detta forum som har någon information om denna model ?
Tack på förhand
Ullen <!-- </EdIndex> --></div>
-
Re: Vicky standard Vov 1950 (Victoria)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
"Tagit hand om"? Kommer den oxå ut på tradyra snart som "svårfunnet" slaktavfall?Ullen skrev:Hej !
Tack på förhand
Ullen

endast begåvade svar mottagesLevve skrev:"Tagit hand om"? Kommer den oxå ut på tradyra snart som "svårfunnet" slaktavfall?Ullen skrev:Hej !
Tack på förhand
Ullen

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Modellen hade tydligen beteckningen: K61
Så här står det på Club Victoria http://www.club-victoria.nu/

Typ 113 Vicky Standard/ DKW Hummel Standard/ Express Touren Sport, tillverkades 1960-63 i 9.000 ex. Fanns även som Typ 117 Vicky Standard, tillverkades 1960-67 i 45.000 ex. Importerades dessutom av Kroon i Sverige och kallades då K61 <!-- </EdIndex> --></div>

Typ 113 Vicky Standard/ DKW Hummel Standard/ Express Touren Sport, tillverkades 1960-63 i 9.000 ex. Fanns även som Typ 117 Vicky Standard, tillverkades 1960-67 i 45.000 ex. Importerades dessutom av Kroon i Sverige och kallades då K61 <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
Ok, så det är begåvat att slakta veteranmopeder....ja, där ser man. <!-- </EdIndex> --></div>Ullen skrev:endast begåvade svar mottagesLevve skrev:"Tagit hand om"? Kommer den oxå ut på tradyra snart som "svårfunnet" slaktavfall?Ullen skrev:Hej !
Tack på förhand
Ullen
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Tackar,tackar för information och länk. Nu har man lite att studera.Raketsport skrev:Modellen hade tydligen beteckningen: K61
Typ 113 Vicky Standard/ DKW Hummel Standard/ Express Touren Sport, tillverkades 1960-63 i 9.000 ex. Fanns även som Typ 117 Vicky Standard, tillverkades 1960-67 i 45.000 ex. Importerades dessutom av Kroon i Sverige och kallades då K61

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är ju väldigt synd att förstöra ett kulturarv genom att skrota å sälja i delar, dessutom för snordyra pengar..
hoppas att det går att få folk att förstå att det inte nu byggs några nya veteranmoppar..så låt dom räddningsbara objekten behålla sina delar å sälj dom hela objekt till entusiaster istället som kompletterar dem lagar och kör dem på mopperallyn å träffar..

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilder kommer snart
Denna pärla skall servas. Säljes möjligtvis här och då hel om någon sitter inne med mer än veckopengarRaketaren skrev:är ju väldigt synd att förstöra ett kulturarv genom att skrota å sälja i delar, dessutom för snordyra pengar..hoppas att det går att få folk att förstå att det inte nu byggs några nya veteranmoppar..så låt dom räddningsbara objekten behålla sina delar å sälj dom hela objekt till entusiaster istället som kompletterar dem lagar och kör dem på mopperallyn å träffar..

Bilder kommer snart

-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det har väl blivit lite som på bilskroten.
Känner en kille som äger en bilskrot. Han säger att dom köper även fina fungerande bilar för där finns ju dom fina fungerande delarna. För ingen vill ju köpa utnött skit..så han har demonterat många godingar i sina dagar. Å om man ser det på det sättet så kanske molekylörer som ullen hjälper 10moppar att bli kompletta med att demontera 1 fin så jag vet inte jag... det går ju alltid att se saker från flera synvinklar. Men jag som är genuint intresserad av att sammanställa objekt skulle inte ha hjärta att demontera en komplett moped.. <!-- </EdIndex> --></div>
Känner en kille som äger en bilskrot. Han säger att dom köper även fina fungerande bilar för där finns ju dom fina fungerande delarna. För ingen vill ju köpa utnött skit..så han har demonterat många godingar i sina dagar. Å om man ser det på det sättet så kanske molekylörer som ullen hjälper 10moppar att bli kompletta med att demontera 1 fin så jag vet inte jag... det går ju alltid att se saker från flera synvinklar. Men jag som är genuint intresserad av att sammanställa objekt skulle inte ha hjärta att demontera en komplett moped.. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så sant,dom eftertraktade delarna har ju folk sällan över & nog har säkert Ullen bidragit till att objekt blivit färdiga.Men att skrota en komplett veteranare skulle jag ha svårt för ...Har sett att Ullen haft ett par kompletta moppar til salu,bl.a Raketare & en Novolette till väldigt skäliga priser men ingen nappade av ngn anledning...även jag har pikat Ullen lite men det är bara på skoj
& kanske liite allvar

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack ! Skönt att höra att det även på detta forum finns personer som vet att ha glädje av fina delar för att kunna verkställa sina objekt. Går ju som sagt inte att behålla alla fina och kompletta utan att några halvkompletta får stryka på foten. Har man inte råd att hålla sina objekt i fint skick tycker jag däremot att man skall låta någon annan ta över kulturarvet vi fått och som är beredd att satsa mer än bara gnäll.
Denna Victoria kommer dock inte att demonteras då den är för fin för det.
Bilder kommer framöver
Denna Victoria kommer dock inte att demonteras då den är för fin för det.
Bilder kommer framöver

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittade en bild i mobilen för den som vill se en ovanlig 2-hjuling:
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=122188 <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=122188 <!-- </EdIndex> --></div>
-