Trimmad Monarscoot. Ilo piano.

Egna filmer och ex. Youtube klipp
MMonarscoot

Trimmad Monarscoot. Ilo piano.

Inlägg av MMonarscoot »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ilo 3,5 hk typ tysk eller norsk cylinder, med pallas 14 mm, borrad till 39 mm med flintakolv, glasblästrade och bearbetade kanaler, glasblästrad topp, utbytt ljuddämpare till en rensad ljuddämpare och drevad 14-24.

Går riktigt bra!

http://www.youtube.com/watch?v=DiaHXOsDLkk <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trodde man skulle få se att den gick riktigt bra.

Så bra som den gick på filmen går alla moppar oavsett trimningsgrad :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
MMonarscoot

Inlägg av MMonarscoot »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det kommer, man kör om bilar på 50 väg med den iallafall. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
MMonarscoot skrev:Det kommer, man kör om bilar på 50 väg med den iallafall. 8)
Man måste inte köra 50 bara för att det står de på skylten :research: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kör också om bilar på 50-väg med min Monarscoot. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När vi ändå är på G, jag hänger med bilar på 90vägar med min F50. thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

Rexxy skrev:När vi ändå är på G, jag hänger med bilar på 90vägar med min F50. thumb_up
Gör jag me DT'n oxå :lol: 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Byt ämne på tråden till "Här skryter vi om hur fort våra moppar går"

och jag körde 40km/h fortare än valter när jag åkte om honom mellan skultuna och ramnäs <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kommer jag till någo träff som jag vill å önskar å hoppas å vill,,,så måste ni gasa bra...!

Sen bero på om ni vill åka moped....50cc....annars har jar från 50cc - 500cc <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

PipaZ skrev:
Rexxy skrev:När vi ändå är på G, jag hänger med bilar på 90vägar med min F50. thumb_up
Gör jag me DT'n oxå :lol: 8)
Jag möter utan problem bilar som uppskattningsvis håller närmare 120 km/h <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag mötte flera bara häromdagen , och då var jag t.o.m ute till fots :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Braxmatte skrev:Byt ämne på tråden till "Här skryter vi om hur fort våra moppar går"

och jag körde 40km/h fortare än valter när jag åkte om honom mellan skultuna och ramnäs
Rätt Braxmatte, vi skryter på utav bara f-n, Min (när den går) Går den 45
men ibland är den tyst utav bara f-n staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
MMonarscoot

Inlägg av MMonarscoot »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.tradera.com/Ilo-trim-Med-forgasare-trim-orginal--auktion_100704_132095851

Ett sånt här kitt sitter det på min moped. Är nöjd som fan!

Men man kan ju få till detta själv om man har en orginalcylinder!

Fall någon vill ha en genväg till en ilo med lite extra riv i, om man borrar upp cylindern från 38 mm till 39 mm och använder HVA Flinta kolv får man nästan ett kilo till i kompression.

Finns ju även nytillverkade 15 mm Bing till Puch hos de flesta som säljer delar till veteranmoppar, de passar på ilo piano, hva flinta och då måste du borra upp insuget från 8-9 mm till 15 mm.

Med att borra upp insug, borra cylindern så den stämmer mot flintans 39 mm kolv, och monterar på 15 mm bing, får du en moppe som gör runt 45 km/h, sedan får man dreva om så motorn inte tokvarvar

Flinta kolvar finns upp till 40 mm och passar rätt på, men man får bearbeta kolven eller toppen annars slår dem i hop, räcker med att fila av lite på kolvens topp.

:D <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

MMonarscoot skrev:
Fall någon vill ha en genväg till en ilo med lite extra riv i, om man borrar upp cylindern från 38 mm till 39 mm och använder HVA Flinta kolv får man nästan ett kilo till i kompression.

Finns ju även nytillverkade 15 mm Bing till Puch hos de flesta som säljer delar till veteranmoppar, de passar på ilo piano, hva flinta och då måste du borra upp insuget från 8-9 mm till 15 mm.

Med att borra upp insug, borra cylindern så den stämmer mot flintans 39 mm kolv, och monterar på 15 mm bing, får du en moppe som gör runt 45 km/h, sedan får man dreva om så motorn inte tokvarvar

Flinta kolvar finns upp till 40 mm och passar rätt på, men man får bearbeta kolven eller toppen annars slår dem i hop, räcker med att fila av lite på kolvens topp.

:D
Ja du har väl sätt min? :wink: Gick rätt bra innan den skar, då hade jag bara 13/34 drev :D
http://www.youtube.com/watch?v=fbPDVimny5c
Nu vet jag vad de var som viner, de var ramlagrerna :? Så åkte jag i ett år! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

S_Compakt skrev: Jag möter utan problem bilar som uppskattningsvis håller närmare 120 km/h
Hahaha! biggrin <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar