Ilo Jlo Stefa
Ilo Jlo Stefa
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gorde i ordning ett Stefa svänghjul, som nån mindre begåvad 14åring dragit sönder med 2 kloig avdragare (troligtvis jag själv) men nu när jag skulle montera det på min 2Vxl ilo motor så passade det inte , konan är för stor! vilken mopedmotor passar den på? och vad ska jag hälla i för motor olja i ilon är de SAE 30? minns jag hade en flaska förr som de stod: Hypoid olja för hypermovexlat på.(eller nått liknande).. de är ju ganska viktigt att de blir rätt med tanke på rempriset.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad står det på Svänghjulet? Står ju en beteckning på det. Är det i lättmetall eller stål? Är det konan i svänhjulet som är för stor eller vevaxeln?
Oljan ska du ha en vanlig rak motorolja, SAE30 är lämpligast. (vanlig gräsklipparolja är just rak SAE30). <!-- </EdIndex> --></div>
Oljan ska du ha en vanlig rak motorolja, SAE30 är lämpligast. (vanlig gräsklipparolja är just rak SAE30). <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->de är svänghjulets kona som har för stor diameter, det är av lättmetall och märkt M4 E75 108 (Haldex) sen så hittade jag ett bosch svänghjul som såg ut att passa (märkt ELZJ 17/18R) fanns ilo med bosch tändsystem med?? och kan man ha stefa platta och bosch svänghjul? diametern stämmer ju.. och exentern till brytaren borde ju vara på samma ställe
eller kanske brytaren sitter på annanplats på boch plattan...? <!-- </EdIndex> --></div>

-
-