<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Hej!
Nu är det som så att min 60cc cylinder till sachsen blev kvaddad...
Har tittat runt efter överdimensions kolvar men utan resultat, så undrar om någon vet var de kan gå att få tag på?
Eller möjligen någon annan kolv som passar felfritt eller med små modifikationer?
Undrar även hur mycket det går att borra upp en sådan cylinder?
Tack på förhand <!-- </EdIndex> --></div>
Frågor angående 60cc cylinder sachs
-
-
- Kontakt:
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Aprilia,eller var det minarelli? någon italienare var det i alla fall.har vär också nån kolv som passar. både den och Barakit kolvar till suzuki finns med 0,25 mm intervall om jag inte minns fel. om du ska lämna iväg cylindern för borrning så kan det nog vara ide att snacka med Roffe på VRM. Han befattar sig i.o.f.s. bara med högkvalitativa kolvar.
Jag anser att en step two-kolv funkar i en orörd s.k. 60-kubikare med bing17 och vanlig ljudämpare, men där går nog gränsen. Ska du trimma mer så bör du nog ha en bättre kolv.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Jag anser att en step two-kolv funkar i en orörd s.k. 60-kubikare med bing17 och vanlig ljudämpare, men där går nog gränsen. Ska du trimma mer så bör du nog ha en bättre kolv.
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har två k-star kolvar i skrotlådan som hamrat i sär ringspåren. är i och för sig inte helt 100 på att det bara är kolvarnas fel, dom kan nog råkat köras magert och/eller varmt men tycker kolvtopparna borde mjukna först i så fall.
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den efekt man kan få ur en kyrkportscylinder är så lite så K-star och liknande kolvar duger bra.
Om kolvringarna glappar upp och ner så beror det nog på annat. Inte på varvet och belastningen.
Om gluggarna i cylinderväggen är så stora eller utformningen så ringen går ut vid paserandet, är det inte kolvkvaliten det beror på.
Väsnas gör en billig kolv,men vad gör det, i en kyrkportscylinder. <!-- </EdIndex> --></div>
Om kolvringarna glappar upp och ner så beror det nog på annat. Inte på varvet och belastningen.
Om gluggarna i cylinderväggen är så stora eller utformningen så ringen går ut vid paserandet, är det inte kolvkvaliten det beror på.
Väsnas gör en billig kolv,men vad gör det, i en kyrkportscylinder. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mina k-star körde jag sönder i en svensk standardcylinder som jag konat insuget så det är lite större in mot loppet. snyggat till utblåset lite och planat cylinder och topp så jag fick klämspalt. kommer inte ihåg hur liten,men i storleksordning en halv mm. k-star kolvarna gick inte så länge att jag han köra in den. step two kolven har gått i tre år nu.