Oljehinna på tändspolen

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
ogge

Oljehinna på tändspolen

Inlägg av ogge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den nya tändspolen jag har köpt har på kontaktytorna något som ser ut som olja som hårdnat eller kanske en lack. är detta något jag bör slipa bort eller är det normalt?
Jag tänkte då varken den gamla eller den felköpta hade en sådan hinna.. <!-- </EdIndex> --></div>
ogge

Inlägg av ogge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->med tanke på att inga av mina andra tändspolar såg ut så så antog jag att det var rostskydd som lagts på från fabriken och tog bort det med sandpapper.

det gjorde dock ingen skillnad och jag står fortfarande utan gnista :( <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur är arbissavståndet och avståndet mellan spolen och svänghjulets magneter. <!-- </EdIndex> --></div>
ogge

Inlägg av ogge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det första vet jag inte ens vad det är så det får du gärna förklara :)
Det andra får jag kolla nästa gång jag är där moppen är! <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du går in på mektipps på den här hemsidan och klickar på tändinställning så får du det förklarat med bild och text. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar