hjälmar!
hjälmar!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad har ni för hjälmar när ni är ute och kör?
Planerar att köra mig ett vurpollon, skulle gärna vilja ha en från 5-6-70talet
men dom jag provat har varit ganska obekväma jämför med dom nya ettans säljer, tips någon?
Är man tokig om man köper en ny och tar in den i bläsern och repar den lite för den ska få en "old-look" sen på med någon gammal dekal typ koppartrans? <!-- </EdIndex> --></div>
Planerar att köra mig ett vurpollon, skulle gärna vilja ha en från 5-6-70talet
men dom jag provat har varit ganska obekväma jämför med dom nya ettans säljer, tips någon?
Är man tokig om man köper en ny och tar in den i bläsern och repar den lite för den ska få en "old-look" sen på med någon gammal dekal typ koppartrans? <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Klart man kär med sin klassiska svarta Nolan hjälm som hängt med sedan man var 15. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag tog ur "innanmätet" och sågade bort skalet som gick ner vid öronen
Sen ett varv med pepitarutig tape <!-- </EdIndex> --></div>
Min är en vit gammal nolan som jag gjort om liteLolalola skrev:En vit äldre Nolan med goggles och hackedekaler, eller ett vitt vurpollon med koppartranskilstermärke på ena sidan.
Sen ett varv med pepitarutig tape <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers 

- alf-johan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en svart nolan, som jag har satt på ett visir från ettansmopeder.
sen har jag även en itegral från b.tema.
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
sen har jag även en itegral från b.tema.

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här e min
farsans gamla trotjänare. Svemostämplad på insidan.
tur att han var lika tjockskallig som mig strl 62

farsans gamla trotjänare. Svemostämplad på insidan.
tur att han var lika tjockskallig som mig strl 62

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Låter tjusigt men hur får du den att sitta fast? I höga farter och så där alltså. <!-- </EdIndex> --></div>Braxmatte skrev:Min är en vit gammal nolan som jag gjort om liteLolalola skrev:En vit äldre Nolan med goggles och hackedekaler, eller ett vitt vurpollon med koppartranskilstermärke på ena sidan.
Sen ett varv med pepitarutig tape
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Precis som Kejsaren så kör jag med min fars gamla moppehjälm
Dock bara på rallyn annars kör jag svart intergral ur säkerhetssynpunkt, Nått finns det säkert som måste skyddas

Om någon ligger på en stoppning till hjälmen så är jag intresserad, eller om nån har en samma lika och kan fota? nu är det bara lite bomull som stoppning....
<!-- </EdIndex> --></div>

Om någon ligger på en stoppning till hjälmen så är jag intresserad, eller om nån har en samma lika och kan fota? nu är det bara lite bomull som stoppning....

fd Körmoped
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Remmen sitter ju nitad i skalet
http://youtu.be/iTPL2-9BOVA <!-- </EdIndex> --></div>
http://youtu.be/iTPL2-9BOVA <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers