Motor till Crescent 2010

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
AkvaristenUppsala
Inlägg: 98
Blev medlem: 01 maj 2011, 23:00

Motor till Crescent 2010

Inlägg av AkvaristenUppsala »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har två st inkompletta Cr 2000 som ska bli en. Troligvis blir det en med benskydd. Problemet är bara att den enda motorn som jag har är fartvindskyld. Orginal på benskydds-2000-mopparna har fläktkyld.

Fråga -blir det för varmt? Ska jag sätta dit en fläkt vid luftintaget? (liknande på bilar) -räcker strömmen?

Flera frågor, blev det. Vad tycker ni? <!-- </EdIndex> --></div>
kör novolette 1954,
( I lager: Crescent E-type -73 )
Amstaff_Loco
Inlägg: 471
Blev medlem: 08 jan 2010, 00:00
Ort: Lödöse

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sälj motorn å köp en fläktkyld :?: :!: så e problemet löst <!-- </EdIndex> --></div>
sedated
Inlägg: 32
Blev medlem: 01 sep 2010, 23:00

Inlägg av sedated »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det blir fûlt utan fläktkyld, då motorkåporna är anpassade för formen av en fläktkyld.

om du skall bygga om din motor till fläktkyld så behöver du en mellankåpa, fläktkåpa, fläkt och ett svänghjul med skruvhål för fläkten. det sistnämnda borde gå att modifiera ett gammalt.

osäker på om luftströmmen kring motorn räcker för fartvindskylning. det beror nog på om du har motorkåporna eller inte. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar