Sachs 2 vxl kedjetransmission, går uruselt

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Pälle

Sachs 2 vxl kedjetransmission, går uruselt

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Försöker får fart på min Saxoped. Utrustad med 2 vxl Sachs med kedjetransmission, en gammal 3½a, original aluminium svänghjul, nyare tändplatta (som funkade på en annan motor) och en bing padda 12 mm

Får mopedeländet att tända och gå lite på låga varv men man måste trampa för att den ska hålla sig vid liv. Går ca 50 meter sen lägger den av. Inga varv överhuvudtaget att tala om

Har provat 3 olika förgasare, 2 olika trottlar med nålar, 3 olika ställbara munstycken, 2 olika avgassystem. Bränsletillförseln är bra, tändningen är ställd och dubbelkollad, öppnar 0,4mm och öppnar före övre toppläge.

Allt är rengjort och ordentligt fastskruvat. Motorn läcker inte en droppe olja och har bra kompression.

Är lur på det här med moderna tändplattan men det verkar ju funka om man ser på hur brytarna öppnar och gnistan är blå och fin.

Vad kan felet vara? Blir vansinnig :evil: Kanske lika bra att sätta dit en riktig måtår från en Zuendapp :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->packboxar :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:packboxar :?:
Mja, kanske men jag tror inte det. På svänghjulssidan ingen läckage, på transmissionssidan verkade det också OK, fyllde upp vevhuset med Diesel och lät det stå, inte en droppe läkte ut på 2 dagar så jag känner mig rätt trygg där. <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur är arbiss avståndett det måste vara rätt har haft det problemet när jag blandat plattor och svänghjul. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar