Husqvarna Flinta startar ej

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
ericson

Husqvarna Flinta startar ej

Inlägg av ericson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har haft i sär motorn och bytt kolv+kolvringar, även lite packningar.

Har gnista när jag håller tändstiftet mot cylindern.
Men bytte tändspole ändå.

Monterade tändspole, Sätte på tändkabeln, "jorden" eller den andra kabel skulle skruvas på med en mutter ...
(vad är det kablarna sitter fast i?) men denna bulten var av, fick ta och kapa bägge kablarna som skulle dit och sätta dom i en kabelsko och fick till slut fast den. Ett halft varv med muttern.

Har gnista igen, inte stor men har i alla fall gnista.

Men den startar inte ändå, provat startgas och droppat lite bensin ner till kolven.

Vad kan vara fel??? <!-- </EdIndex> --></div>
Matte

Inlägg av Matte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min erfarenhet är att Flintan är väldigt kinkig på tändinställningen. Var noga med brytaravståndet (0.30-0.35). <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag antar att det är på kondensatorn som den lilla bulten är av. I så fall är det högst sannolikt at denna är trasig, någon har dragit den lilla muttern för hårt och härligheten har gått sönder på både in- och utsidan. Köp en ny konding. <!-- </EdIndex> --></div>
ericson

Inlägg av ericson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Norman skrev:Jag antar att det är på kondensatorn som den lilla bulten är av. I så fall är det högst sannolikt at denna är trasig, någon har dragit den lilla muttern för hårt och härligheten har gått sönder på både in- och utsidan. Köp en ny konding.

Hur byter jag kondensatorn? sitter den skruvad i tändplattan? <!-- </EdIndex> --></div>
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kondensatorn är bara pressad dit, jag brukar använda en hylsa som passar mot kondensatorn och pressa mot den, men var försiktig det är lätt att stuka till dom.
Det finns två varianter på kondensator den som du hade med skruvfäste till kablarna sedan finns det en man löder fast kablarna på, jag föredrar den man löder... <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Skriv svar