<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack igen, vad snälla ni är:) Jag är tredje ägaren till moppen. Förste ägaren var tydligen en herre i Hallsbergstrakten, som pendlade till jobbet med mopeden i ur och skur under många år. Sedan köptes den av killen som sålde den till mig, som bor ett par kilometer från den urprunglige ägaren. Han körde bara några vändor med den innan den ställdes undan, och sedan såldes till mig ett år senare, i mars i år. Han hade en hel drös andra mopeder att ägna sig åt verkade det som...
Som vanligt har jag slarvat med att ta bilder under arbetets gång, men här är ett par i alla fall:

Åkte till garaget i ett annat ärende, men råkade visst plocka isär hela moppen... Svingen och underdelen av ramen var rätt illa åtgångna.

En snäll kompis (tack Conny!) tog med sig ramen till sitt jobb och blästrade den. Den tröttsamma spacklingen och slipningen som följde har jag förträngt. Sedan hjälpte en annan snäll kompis (tack Anselmo!) till med lacken i förstnämnde kompis källare. Lacken blev kanon, inte ett dammkorn!

Riktigt kul när man får börja skruva ihop de fixade prylarna! <!-- </EdIndex> --></div>