Sida 1 av 1

hjälp med felsökning, sachs 2vxl

Postat: 19 jul 2011, 17:12
av Oldie
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har som ni kanske sett gjort i ordning en crescent 2000 men nu strular motorn.

Motorn som strular är en
Sachs 2vxl hand tramp, 12mm bing, 3,5hk cylinder.


Problemet är när man närmar sig max fart så rycker den, kan även hända innan man når max. Precis som om den
inte tänder riktigt, den känns även lite "slö" inte lika rapp som min andra 2000 som har samma setup.



Jag har testat att byta tändstift (B6HS), förgasare utan att det gjort någon skillnad..
Jag har även letat efter "tjuvluft" utan att hittat något.
Nu har jag beställt en nya konding -kan det vara problemet? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 19 jul 2011, 17:18
av tompa
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rycker den i vx lådan, eller i förbränninge= förgasaren eller tändningsfel <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 19 jul 2011, 20:21
av Oldie
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->förbränningen <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 19 jul 2011, 20:26
av tompa
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla munstycket, speciellt dom små hålen på sidan,

många brukar dra dessa stackars munstycken med största möjliga skiftnyckel så dom små hålen blir ovala,

med följd att motorn får för lite soppa <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 19 jul 2011, 22:53
av bo_man
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle se över tändningen och pröva olika brytaravstånd
för att lokalisera felet. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 jul 2011, 01:37
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan det vara så att den fyrtaktar?
För stort munstycke, slitna flottördelar eller smuts i sätet eller dåliga/oljiga brytare.

Men eftersom det inträffar mest på maxgas så tror jag att det är för stort munstycke. Jag kör på fast munstycke på Raketerna/saxopederna för att slippa fyrtaktning. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 jul 2011, 08:10
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man slipar om konan på nålen till ställbara, blir det enklare att justera. Den blir inte lika känslig när man vrider. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 jul 2011, 22:01
av Oldie
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Kan det vara så att den fyrtaktar?
För stort munstycke, slitna flottördelar eller smuts i sätet eller dåliga/oljiga brytare.

Men eftersom det inträffar mest på maxgas så tror jag att det är för stort munstycke. Jag kör på fast munstycke på Raketerna/saxopederna för att slippa fyrtaktning.
Har ställbart munstycke så fyrtaktar gör den inte och förgasaren är helt ny.

Byter konding i helgen funkar inte det så blir det brytarna, kanske dålig kontakt på dem när det går för snabbt.

Tack för alla svar <!-- </EdIndex> --></div>