Skillnader på cyl o trim
-
Skillnader på cyl o trim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Allihop!
Undrar över skillnader på olika trim setup?
3,5 är det motsvarande en urpluggad original cyl?
3,5 med 8,5mm förgasare jämfört med 12mm förgasare är det stor skillnad eller är det inte värt att lägga pengen på en större förgasare?
5,5 är det stor skillnad jämfört med 3,5
60 cc ( 7,5 ) mot 5,5 ?
Ja jag vet det är si och så många häst mer men de där pållarna fårman ju ta med en nypa salt
Har sett såkallade expansions rör till både 28 mm och 32 mm krök någon skillnad mot en ny cigarr?
Har en 28 mm krök den som smiter tätt under motorn, har sett att den är rätt lång jämfört med eftermarknads rören, bra eller dåligt? <!-- </EdIndex> --></div>
Undrar över skillnader på olika trim setup?
3,5 är det motsvarande en urpluggad original cyl?
3,5 med 8,5mm förgasare jämfört med 12mm förgasare är det stor skillnad eller är det inte värt att lägga pengen på en större förgasare?
5,5 är det stor skillnad jämfört med 3,5
60 cc ( 7,5 ) mot 5,5 ?
Ja jag vet det är si och så många häst mer men de där pållarna fårman ju ta med en nypa salt
Har sett såkallade expansions rör till både 28 mm och 32 mm krök någon skillnad mot en ny cigarr?
Har en 28 mm krök den som smiter tätt under motorn, har sett att den är rätt lång jämfört med eftermarknads rören, bra eller dåligt? <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Häpp!
Tusan vad klåfingrig man kan vara.
Nu har det pluggats ur, portats, borrat upp gasaren till 10mm rensat ur avgasen, så nu börjar det röra på sig.
Dock blev nog gasarborrningen inte så bra, väldigt hög tom gång nu men ett jävla skjut blev det mot 8,5 mm det får nog bli en 12:a till våren. <!-- </EdIndex> --></div>
Tusan vad klåfingrig man kan vara.
Nu har det pluggats ur, portats, borrat upp gasaren till 10mm rensat ur avgasen, så nu börjar det röra på sig.
Dock blev nog gasarborrningen inte så bra, väldigt hög tom gång nu men ett jävla skjut blev det mot 8,5 mm det får nog bli en 12:a till våren. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur gjorde du när du filade? Tänker att det är viktigt att det blir lika i bägge ändar. Annars har jag tänkt lika som du att man filar ut i hörnen så att hålet blir fyrkantigt men inte högre eller lägre, men du menar att högre går bra? <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I Teknos handbok för mc så står det "Ehuru man filar" , det är alltså inte bara att "fila sta"...
Den där är maxfilad, fick först mura med kemisk metall runt hela för annars hade det blivit hål här och var
Men du kan fila ett 4-kantigt 12.5X12.5 utan att mura och det motsvarar ett runt 14mm hål
Garageportaren är 14X15 och det motsvarar 16.2 runt <!-- </EdIndex> --></div>
Den där är maxfilad, fick först mura med kemisk metall runt hela för annars hade det blivit hål här och var

Men du kan fila ett 4-kantigt 12.5X12.5 utan att mura och det motsvarar ett runt 14mm hål
Garageportaren är 14X15 och det motsvarar 16.2 runt <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers 

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte; har du likadant hål i insuget på cylindern eller? <!-- </EdIndex> --></div>Braxmatte skrev:I Teknos handbok för mc så står det "Ehuru man filar" , det är alltså inte bara att "fila sta"...
Garageportaren är 14X15 och det motsvarar 16.2 runt
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Jag är för "ekonomisk" för att köpa en kyrkportare... <!-- </EdIndex> --></div>
Jo filen var framme där också , men just nu sitter den på en gammal tysk femhalva .Naeri skrev: Braxmatte; har du likadant hål i insuget på cylindern eller?
Jag är för "ekonomisk" för att köpa en kyrkportare... <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers 

ok, till min femhalva har jag kyrkport, men man kanske skulle testa en garageport till membrancylindern...j i <!-- </EdIndex> --></div>
Braxmatte skrev:Jo filen var framme där också , men just nu sitter den på en gammal tysk femhalva .Naeri skrev: Braxmatte; har du likadant hål i insuget på cylindern eller?
Jag är för "ekonomisk" för att köpa en kyrkportare...
ok, till min femhalva har jag kyrkport, men man kanske skulle testa en garageport till membrancylindern...j i <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt