Encarvi flottör?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Robin

Encarvi flottör?

Inlägg av Robin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Söker en flottör till en Encarvi H9 förgasare som sitter på en gammal flintamotor i min skoterett. Någon som vet var man skulle kunna få tag på en sådan?

Alternativet är att byta ut den mot en Bing som har flottörhuset på vänstersida (skulle det vara enligt killen som hjälper mig att skruva), men det kanske är overkill eller?

Hälsar,
Robin <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bing till Hva har flottörhuset på samma sida som Encarwin, Ilo har däremot på vänster sida, men det fungerar nog på en Hva.

Bing flottör brukar fungera om det är den gamla mässingmodellen, kan dock skilja på flottörnålsläget och längden på den men det går ju att ändra. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Encarwi till JLO har och ska ha flottörhuset på höger sida. Flintan ska ha flottörhuset på vänster sida.
Har en NOS till JLO där alla delar finns med men passar inte utan modifiering på flintan. Delarna i förgasaen är dock desamma.
400 inklusive frakt om du är intresserad. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är du händig kan du göra en flottör av en rund kork. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Är du händig kan du göra en flottör av en rund kork.
Problemet är väl att hitta rätt nålläge så "flottörnivån" blir rätt
det är "på millimetern" noga <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

pangerva skrev:Encarwi till JLO har och ska ha flottörhuset på höger sida. Flintan ska ha flottörhuset på vänster sida.
Har en NOS till JLO där alla delar finns med men passar inte utan modifiering på flintan. Delarna i förgasaen är dock desamma.
400 inklusive frakt om du är intresserad.
Jag skrev fel, självklart har Ilo på höger sida.

FÖrtydligande :)

Bing samt Encarwi till Hva har på vänster sida.

Alla till Ilo har på höger sida.

Är du säker på att en Ilo-förgasare inte passar på en hva? Har för mig det är tvärtom som det tar i tändkabel/kablar. (ska kolla ikväll :) ) <!-- </EdIndex> --></div>
Robin

Inlägg av Robin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej tack för alla tips och intressanta inlägg! Jag hittat en komplett fugge som jag hoppas ska göra susen. SÅ man hinner köra en sväng innan vintern är här... :P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

pangerva skrev:Encarwi till JLO har och ska ha flottörhuset på höger sida. Flintan ska ha flottörhuset på vänster sida.
400 inklusive frakt om du är intresserad.
kan vara intressant till min la-strada..kan ju va gott med en ny gasare till den..är ju en ilo på den.. :hmm: ska ta mig en funderare.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Skriv svar