Köpes Crescent 2000

Anglia59

Köpes Crescent 2000

Inlägg av Anglia59 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har alltid velat äga en Crescent 2000, så det börjar bli dags att leta efter en.

Helst ska mopeden vara i orört patinerat originalskick, men det går även bra med en som är renoverad, huvudsaken är att mopeden är i stort sett komplette och i rätt utförande (är inte intresserad av en ombyggd) det spelar ingen större roll om någon enstaka del/detalj saknas.

Är inte intresserad av en 2000S.

Däremot spelar det ingen roll i vilket skick motorn är, en motor kan jag alltid renovera bara resten av mopeden är i rätt skick.

Hör av er med bilder och övrig information.

Pm:a eller maila till anglia1959@gmail.com

Hittade några bra bilder, alla färgkombinationer går bra:

Bild

Bild

Mvh ///Anders <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska finnas en här:

http://www.kristianstadsauktionsverk.se

Bläddra runt lite så hittar du den säkert.

Här är en bild på den:

http://www.kristianstadsauktionsverk.se/auktionsbilder/P1130519.JPG <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Ska finnas en här:

http://www.kristianstadsauktionsverk.se

Bläddra runt lite så hittar du den säkert.
Oj vilken skön patina! Hade jag bott närmare så hade jag varit med på den... <!-- </EdIndex> --></div>
Anglia59

Inlägg av Anglia59 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för tipset men tyvärr är det för mycket jobb för min del, jag letar en 2000 som antingen är i så pass bra bruksskick så att det bara är att åka eller alternativt en som är omlackad. Som jag skrev tidigare så spelar det ingen roll om motorn behöver renoveras men jag har tyvärr ingen lust att börja med en helrenovering.

Mvh ///Anders <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En kompis till mig har Crescent 2000 han ärvt efter sin farfar som köpte den ny i början av sextiotalet. Den är benvit/grönaktig och det är kick och två-växlad handväxel. Mopeden har alltid stått inomhus och är i fint originalskick. Jag kan fråga om den är till salu nästa gång jag träffar honom och ev. ta en bild och sätta in här. Kan dröja någon vecka eller så.

Skriv i din profil ungefär vart du bor det är lättare då. Annars bara undrar man om det är någon mening osv.... <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Priserna verkar gå isär staff_gemini-1.gif
http://www.tradera.com/Bromskontakt-mcb-10322-stockholmaren-mfl-NOS-auktion_100704_137345961 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://hallstamoppers.forum24.se/hallstamoppers-about1662.html <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Anglia59

Inlägg av Anglia59 »

56:an skrev:En kompis till mig har Crescent 2000 han ärvt efter sin farfar som köpte den ny i början av sextiotalet. Den är benvit/grönaktig och det är kick och två-växlad handväxel. Mopeden har alltid stått inomhus och är i fint originalskick. Jag kan fråga om den är till salu nästa gång jag träffar honom och ev. ta en bild och sätta in här. Kan dröja någon vecka eller så.

Skriv i din profil ungefär vart du bor det är lättare då. Annars bara undrar man om det är någon mening osv....
Om den har kick är den antingen ombyggd eller så är motorn utbytt, men visst kan det vara intressant, vore bra om du kan ta några kort om han vill sälja. Och det är inte bråttom, det får ta den tid det tar för att hitta rätt moped. Jag håller till ca 7mil söder om Östersund. <!-- </EdIndex> --></div>
Anglia59

Inlägg av Anglia59 »

Tack för tipset, får se om han har några bilder, så man får se skicket. <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

Anglia59 skrev:
56:an skrev:En kompis till mig har Crescent 2000 han ärvt efter sin farfar som köpte den ny i början av sextiotalet. Den är benvit/grönaktig och det är kick och två-växlad handväxel. Mopeden har alltid stått inomhus och är i fint originalskick. Jag kan fråga om den är till salu nästa gång jag träffar honom och ev. ta en bild och sätta in här. Kan dröja någon vecka eller så.

Skriv i din profil ungefär vart du bor det är lättare då. Annars bara undrar man om det är någon mening osv....
Om den har kick är den antingen ombyggd eller så är motorn utbytt, men visst kan det vara intressant, vore bra om du kan ta några kort om han vill sälja. Och det är inte bråttom, det får ta den tid det tar för att hitta rätt moped. Jag håller till ca 7mil söder om Östersund.
Hmm... Det är nog inte den mopeden du söker min kompis har. Det är en Crescent skotermodell från början av sextiotalet. Skulle tro det är en 62:a. Mopeden är inte ombyggd. Den här mopeden har benskydd och det har inte dom mopederna du visar på bilderna så det är nog fel modell tyvärr....

.... och så är det en bit härifrån till Jämtland. <!-- </EdIndex> --></div>
masken74

Så här ska dom ser ut

Inlägg av masken74 »

Fkfjdjd
Senast redigerad av masken74 den 23 feb 2014, 18:49, redigerad totalt 1 gång.
Kör

Crescent compact. Helt ny renoverad
Krom stockholmare renoveras nu
Crescent 2000s. Helt orginal
Crescent 2000. Helt orört skick
Monark original 1. Orörd
masken74

Inlägg av masken74 »

Kör

Crescent compact. Helt ny renoverad
Krom stockholmare renoveras nu
Crescent 2000s. Helt orginal
Crescent 2000. Helt orört skick
Monark original 1. Orörd
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

Anglia59 skrev:<div><!-- <EdIndex> -->
Tack för tipset, får se om han har några bilder, så man får se skicket. <!-- </EdIndex> --></div>
Lite gammal tråd
såld 2011-10-23
Ordförande i Hallstamoppers :D
Skriv svar