<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har tänkt mig fara upp imorgon en tur med familjen. hoppas på o få träffa några av er där uppe o få lite ansikten på vilka man pratar med!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gör de ju inte roligare att sitta hemma när man ser bilderna.
Har några polare som åkt upp så man e gött avis! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var fina bilder och vackert väder ser det också ut att vara. Hos mig här i sydöstra Sverige har vädret mestadels varit bedrövligt, nu två månader med konstant åska, regn och blåst och någon solglimt däremellan. Sommaren 2011 regnade bort för mig och någon hopsatt moped blev det inte heller av just den anledningen.
Kul få veta mer vem som finns bakom signaturerna. Jag bygger upp en föreställningsbild och tänk så fel det kan bli. Inte alla kanske, Conrad och Braxmatte stämde rätt väl med tankebilden för det är väl Conrad som sitter på den gamla mopeden med treväxlad Sachsmotor tredje bilden ovanifrån?
Hur som helst tycker jag den mopeden ser kul ut i all sin enkelhet.
Jag tror ni har det bra, i alla fall ser det ut så på bilderna. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo det är jag som sitter på Cresenten. Den ser oskyldig ut men den är ganska agressiv.
ttures moppe fick vi liv i. Riktigt fint med den nya VRM vevaxeln. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det var skoj att få lite ansikten på vissa av er alla här inne. även skoj o träffa er josefine o mona. har ni vägarna häråt nån gång så slår ja på kaffet. sen kan vi ju alltid fara till rösebäcken. hihi. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hoppas ni har roligt Conrad! Jag har bestämt mig för att jag ska söka medlemskap i den lokala mopedklubben nu för jag kan ju inte bara sitta här och se på när ni andra har kul. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Målet är nåt....åkte ca. 4 mil i regn utan att bli blöt...från Arsvlindan T&R....ficklåna en sån dära en stor Kapptjosan...Chappe tror jag det kallas...
täckte hela min stora kropp...utom min lilla snopp....
Var med å hälsade på lite en kort stund blev det....för kort.
Åkte även en tur med moppe gänget till Maserskolan.....
Dom som hann se mig på min röd orginal Compacten...troligen den snyggaste på Mellsta...enligt mig
Nästa Mellsta skall jag planera bättre så jag kan sova kvar....
Ha det GÖTT...alla mopisar.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var där ett drygt dygn, hängde mycket hos Raketsport och hade jättekul. Insåg att nästa år tänker jag vara med hela tiden.
Tack alla för trevligt sällskap och kul att få ett ansikte på många av er som skriver.
Körde Searsen, den blå Dakotan fick stå kvar på släpet, det var lite för regnigt.
Tittar ni noga på bilden så syns en glad Tompa mellan Mona och Jossan. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons