Lacka Sachsmotor
Lacka Sachsmotor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tänkte lämna in motor för omlackering, vill så klart att resultatet skall bli så nära originalet som möjligt, vad brukar man göra? skall man dela på motorhalvorna och lacka allt löst? eller tar man endast bort cylinder,kolv och kåporna och lackar motorhalvorna ihop?
Finns det någon som kan åta sig detta uppdrag alt rekommendera nån?
Motorn är en 3 växlad sachs ifrån en flakmoped <!-- </EdIndex> --></div>
Finns det någon som kan åta sig detta uppdrag alt rekommendera nån?
Motorn är en 3 växlad sachs ifrån en flakmoped <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent E-type 1974 med EKF
Crescent SM50 1972
Crescent 1189 Flakmoped 1977
Monark Monarscoot 1961
Suzuki OR50 1980
Crescent SM50 1972
Crescent 1189 Flakmoped 1977
Monark Monarscoot 1961
Suzuki OR50 1980
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=5&highlight=ral+9006&mforum=raketsport <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kan slipa och spraya med sprayburk, men jag skulle vilja få den glasblästrad samt lackad med 2 K lack med samma resultat som i denna tråd:tompa skrev:Varför inte försöka själv?
Jo jag vet att slipning och lack är tråkigt, men någonstans på den här sidan, kanske vid lacktips/recept finns en bra manual för hempul
http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=5&highlight=ral+9006&mforum=raketsport <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent E-type 1974 med EKF
Crescent SM50 1972
Crescent 1189 Flakmoped 1977
Monark Monarscoot 1961
Suzuki OR50 1980
Crescent SM50 1972
Crescent 1189 Flakmoped 1977
Monark Monarscoot 1961
Suzuki OR50 1980
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ja men jag snurrar runt i storstockholm i veckorna så det är inga problem
<!-- </EdIndex> --></div>
tompa skrev:de ä stort deShelby67 skrev:Jag bor utanför Stockholm.tompa skrev:Var bor du? då kanske du kan få nåt tips på någon duktig lackare

Ja men jag snurrar runt i storstockholm i veckorna så det är inga problem

Crescent E-type 1974 med EKF
Crescent SM50 1972
Crescent 1189 Flakmoped 1977
Monark Monarscoot 1961
Suzuki OR50 1980
Crescent SM50 1972
Crescent 1189 Flakmoped 1977
Monark Monarscoot 1961
Suzuki OR50 1980
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Men finns det nån duktig på nån annan plats i sverige så finns ju möjligheten att skicka motorn. <!-- </EdIndex> --></div>Shelby67 skrev:tompa skrev:de ä stort deShelby67 skrev:Jag bor utanför Stockholm.tompa skrev:Var bor du? då kanske du kan få nåt tips på någon duktig lackare
Ja men jag snurrar runt i storstockholm i veckorna så det är inga problem
Crescent E-type 1974 med EKF
Crescent SM50 1972
Crescent 1189 Flakmoped 1977
Monark Monarscoot 1961
Suzuki OR50 1980
Crescent SM50 1972
Crescent 1189 Flakmoped 1977
Monark Monarscoot 1961
Suzuki OR50 1980
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På classic motor finns en guide om hur du blästrar och lackar motorn:
http://www.classicmotor.se/artiklar/artiklar/20090519/mala-motorn
Det blir överlägset bäst om man tar isär motorn för lackning. Bäst att lacka i samband med motorrenovering eftersom lager och allt annat plockas ur innan blästringen. <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.classicmotor.se/artiklar/artiklar/20090519/mala-motorn
Det blir överlägset bäst om man tar isär motorn för lackning. Bäst att lacka i samband med motorrenovering eftersom lager och allt annat plockas ur innan blästringen. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag har bestämt mig för att motorn skall plockas isär för att få den blästrad och lackad.
Har ni några bra tips på hur man kan få förgasaren att bli fin igen? <!-- </EdIndex> --></div>
Tack för tipset.Raketsport skrev:På classic motor finns en guide om hur du blästrar och lackar motorn:
http://www.classicmotor.se/artiklar/artiklar/20090519/mala-motorn
Det blir överlägset bäst om man tar isär motorn för lackning. Bäst att lacka i samband med motorrenovering eftersom lager och allt annat plockas ur innan blästringen.
Jag har bestämt mig för att motorn skall plockas isär för att få den blästrad och lackad.
Har ni några bra tips på hur man kan få förgasaren att bli fin igen? <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent E-type 1974 med EKF
Crescent SM50 1972
Crescent 1189 Flakmoped 1977
Monark Monarscoot 1961
Suzuki OR50 1980
Crescent SM50 1972
Crescent 1189 Flakmoped 1977
Monark Monarscoot 1961
Suzuki OR50 1980