<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag sitter å klurar... om man har en äldre zundappmaskin och vill använda en nyare zundappcylinder.... finss det nån genväg eller är det bara att byta stake eller vev?... fanns det inte kolvar som löste problemet? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är samma slaglängd, kolvbulten sitter högre upp på kolven på dom senare med längre stake. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hörru ynfen om det är 70cc du jagar kolv till så är det svårt med korta staken men hör med roffe vrm han kanske kan hjälpa dig /cobra <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Till Päroncylindern på 5.5hkr finns det kolvar för både lång och kort vevstake. Ska du ha något värre på så måste du nog byta vev. <!-- </EdIndex> --></div>
kreidlertm skrev:ok så är där nån lösning för att köra med gamla motorn och nyare cylinder.... ?
Vet inte ? fick du något svar igentligen Du köper en kolv som hör till "Kort stake" (dom har två kolvringar) "lång stake" har en högt liggande kolvring, sedan bara rätt diameter till den nyare cyllen,, A - H <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För att komplicera det hela ytterligare, så finns det ibland till salu kolvar med en ring till kort vevstake.
Har själv köpt ett par på Tradera de senaste året till mina päroncyllar. <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK skrev:För att komplicera det hela ytterligare, så finns det ibland till salu kolvar med en ring till kort vevstake.
Har själv köpt ett par på Tradera de senaste året till mina päroncyllar.
Ja just så kan det vara ! <!-- </EdIndex> --></div>