långtidsprojektet...

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
kreidlertm

långtidsprojektet...

Inlägg av kreidlertm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har en bil som kan liknas vid en OS satsning då jag köpte den 09 och har för ambition att den ska gå för egen maskin 2013 , då det är en jätteträff för likasinnade med en åldersgräns på äldre än 57... bilarna alltså. ramen bytt och jag väntar faktiskt på plåt från colombia... förklaringen är att det fortfarande rullar bussar så det finns nått att malla av och med båtfrakt tar det tid men håller ner priset...... plåten skiljer en hel del på bussar 50-55 och 56-67 även om dom ser lika ut vid en snabb titt.. nu tycker nog många att det är dags att det är dags att ringa psyket men det finns en exlusivitet i dessa tidiga bussar... för övrigt en 53a, och det kommer bli en lång vinter...
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är ju två helt olika bussar, din är ju en barndoor, den äldsta av splitt bussarna :)

lycka till med bygget! visste inte att det rullade så mycket barndoors i colombia, men jag vet att det i sydamerika och afrika byggdes splitt bussar fram till 2000 talet, därför går det köpa nya delar från VW. finns en kille i Kalifornien som köper repo plåt till hela bussar och bygger ihop till nya. säljer dom för en halv mille <!-- </EdIndex> --></div>
kreidlertm

Inlägg av kreidlertm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->herr gerson på klassic fab gör plåt till både barndoor och splitbussar samt även nu vissa delar till splitbubbla... har sett att han satt upp hela karosser... för typ en halv miljon... tokiga priser oavsett om det är en jänkare eller vw ...och det rullar en hel del i sydamerika dock ofta grova i skicket som havannabilarna... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar